dannad Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Bump til forrige post (lurer virkelig på svaret ): Noen som vet hvor gode karakterer man må ha i matematikk og fysikk for å komme gjennom fase 1? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er snittet det går på og ikke enkeltfag. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er snittet det går på og ikke enkeltfag. Okei, det var godt å høre, vet du noe om hvor høyt snitt man "bør" ha? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Første gang iår at det finnes en slik utdanning, så vanskelig å si hva som skjer neste år. Kanskje det holder med 5 i snitt? Lenke til kommentar
Prototype2k9 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ingen peiling på hva snittet ligger på i år? Har hørt at når du søker noen studier så teller fysikk og matte r1 karakteren x3. Er det tilfelle her? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Høres veldig "lettvint" ut, synes jeg. Kjenner flere som har betalt over én million for pilotutdannelse i USA, og lurer på hva de får der som studenter ved Bachelor i flyverfag ikke får. Hvem stiller sterkest i arbeidsmarkedet av disse? Lenke til kommentar
Prototype2k9 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Eneste forskjellen er vel at de som tar i utlandet tar det privat. Det blir som alt annet av privat utdannelse mye dyrere. Noen andre 91 modeller her inne som har tenkt til å søke flyverskole i Tromsø? Med ekstra poeng og alt vil jeg tippe snittet mitt ligger rett rundt 5.0-5.4. Får håpe det holder:) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Joda, men tenkte litt mer på hvor mange flytimer man "får". I USA er det jo vanlig å jobbe som instruktør på flermotors for å bygge seg opp erfaring, og få nok flytimer. Har man ikke nok flytimer, så stiller man svakt når det kommer til jobb i f.eks. SAS mm vil jeg tro? Lenke til kommentar
Prototype2k9 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Tror du får like mye flytimer om du tar det i Usa eller Norge, men i Usa betaler du får å komme inn og i UiT kjemper du om å komme inn. Hadde vært lunt med noen år på Daytona beach, men går får Tromsø om jeg kommer inn da jeg sitter med en mye mindre studielån om jeg kommer inn. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Tror du får like mye flytimer om du tar det i Usa eller Norge, men i Usa betaler du får å komme inn og i UiT kjemper du om å komme inn. Hadde vært lunt med noen år på Daytona beach, men går får Tromsø om jeg kommer inn da jeg sitter med en mye mindre studielån om jeg kommer inn. kan svare på at flygetiden blir langt lavere i Tromsø en det du får i USA. fordelen er lite lån, og at du kan videreutdanne deg. Du kan kjøpe deg rating på divere maskinger, koster ca 250k per maskin Men etter det jeg har hørt så skal det være en avtalle mellom sas og uit angående jobb osv. Men vil tru at en fra usa med mye mer fratstid både på singel og dobbel får lettere jobb. forutsatt at usa piloten har samme snitt fra vgs. Men er jo ikke vgs som avgjør, men flyselsakpene ser også på det. Jeg ville valgt sverige, danmark, usa og så norge når man skal velge hvor man skal utdanne seg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Blir mer og mer interisser i denne jobben. Stemmer det at startslønnen er på 558.600 kroner? Det må jo være veldig deilig+ null studie lån. Er det ren spennende jobb? elsker fly og vil bli pilot, men hvis jeg ikke får muligheten til det, kan jeg jo vurdere flygeleder. PS: Hva skjer hvis man får skylden får at et fly styrter Lenke til kommentar
Van Wondern Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Blir mer og mer interisser i denne jobben. Stemmer det at startslønnen er på 558.600 kroner? Det må jo være veldig deilig+ null studie lån. Er det ren spennende jobb? elsker fly og vil bli pilot, men hvis jeg ikke får muligheten til det, kan jeg jo vurdere flygeleder. PS: Hva skjer hvis man får skylden får at et fly styrter Ett godt tips: penger bør ikke være din primære motivasjon for å bli trafikkflyger. I disse dager tviler jeg at en med snaue 200 timer får noe særlig med jobb, selv med Type rating. Men hvem vet om 3-5 år? Er du interessert i fly, og kan leve med å jobbe for slikk og ingenting i noen år? Go for it. (Jobben er spennende og variert så det er jo definitivt verdt det) Endret 30. mars 2009 av Van Wondern Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 lurer litt på dette faget selv. har begynnt å tenke på det og det virker intressant. hvor mye tjener man som pilot, kaptein osv? hvordan blir man kaptein? hva er forskjellen på å gå på skolen i norge og i florida? hvor lang tid bruker man fra man starter på skolen til man er utdannet pilot? hva er flygeleder? Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 En flygeleder er en av flere personer i flytårnet som styrer flytrafikken osv på flyplassen. Ganske bra utdanning med god lønn, men vanskelig å komme inn og AVINOR bestemmer hvor du skal jobbe. http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/flygeleder Lenke til kommentar
Scubamaster Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Går på Luftfartsfag selv, og kan anbefale å se ta en titt på den nye nettsiden http://www.luftfartsfag.no Her ligger mye informasjon om studiet. Som sagt: Lenke til kommentar
Inventory Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Gammel tråd, men studiet lever i beste velgående. Jeg har søkt i år, men har selvfølgelig klart å omprioritere rekkefølgen etter fristen 1mars. Betyr det at jeg ikke blir vurdert til opptak? Noen andre som har hørt noe fra dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå