Gå til innhold

Erfaringer med Kunshan M860 og Multicom

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg har bestilt (og betalt :p ) en kunshan M860 fra Multicom :dribble:

Specs er som følger:

INTEL CORE 2 DUO T9400

160GB SATA 7200RPM

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2*2GB)

GeForce 9800M GT

MICROSOFT Windows XP PRO

(+Panda security)

-og standard WXGA skjerm 1280*800, synest det er høyt nok på 15 tommer.

Alt dette til under 15000!

Problemet er bare leveringstiden på 9800 GT, kommer ikke før om et par uker :cry:

Hvor kraftig er denne maskinen med disse specsene egentlig i praksis?

Altså vil jeg kunne kjøre moderne spill med høye grafikkinstillinger? -Crysis, The Witcher, Bioshock, World in Conflict, Company of Heroes OF etc...?

Og på sidelinjen:

Er det noen som har kundeerfaringer fra Multicom å dele?

Noen erfaringer med Panda security? -contra Norton f.eks.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil kjøre alle de spillene bra. Har selv ikke opplevd noe negativt med multicom. Bestilte laptopen min derfra og det gikk bare bra.

Men trenger du egnentlig en så kraftig pc når du ikke har høyere oppløsning på skjermen? Skal du koble til en ekstern skjerm? Personlig ville jeg aldri gå ned til 1280*800 i oppløsning etter at jeg fikk 1440*900 på laptopen. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
Men trenger du egnentlig en så kraftig pc når du ikke har høyere oppløsning på skjermen? Skal du koble til en ekstern skjerm? Personlig ville jeg aldri gå ned til 1280*800 i oppløsning etter at jeg fikk 1440*900 på laptopen. Men det er bare min mening.

Pleier å koble den jeg har nå (Acer Aspire 5680) til tv'en, en Sony 37" P3000 (tror jeg... :blush: ).

-Dette skjer hovedsakelig når madammen ikke er hjemme :p

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med multicom.

Kjøpt PC'er fra de ganske lenge. En HEL 80 for 2 år siden, og nå har jeg akkurat gått til innkjøp av en jhl90 (venter, som deg, fortsatt på å få levert den - men jeg bestilte på fredag. Så oppfatningen min kan forandre seg, men jeg tviler :p)

PC'en din ser veldig bra ut, og Kunshan serien har jeg hørt mye bra om. Men, du kommer til å angre bittert på at du ikke oppgraderte skjermen. Multicoms 1680 skjermer er komplett geniale og en av hovedgrunnene til at jeg fortsetter å kjøpe maskiner fra de.

Til dere som vurderer å kjøpe fra multicom; gjør det - men om du bare har råd til en oppgradering så gå for skjermen. for 1280 oppløsning er forferdelig :(

Lenke til kommentar
Til dere som vurderer å kjøpe fra multicom; gjør det - men om du bare har råd til en oppgradering så gå for skjermen. for 1280 oppløsning er forferdelig :(

*river meg i håret* God farts in my face yet again! :hrm:

Æsj da, heldigvis er jeg ikke vant til bedre, er den oppløsningen jeg bruker på Acer'n, da...også har jeg jo tv'en.

Holder for øya og stikker fingra i øra og later som jeg aldri leste det om skjermen ;)

Lenke til kommentar

Du kan slappe av. 1280x800 er ikke så krise som mange nerder skal ha det til. Sitter selv med 1280x800 nå og det funker fint. Hvis du ikke selv så behovet for høyere oppløsning når du kjøpte ny pc så har du neppe behov for det med det første.

Det er mange der ute som syns at 1680x1050 er "tøfft" og bra, men faktum er at det blir allt for smått for de fleste. 1440x900 er en mellomting, og det er den jeg ville valgt. Men du vil nok klare deg fint med valget du har tatt. Skal mindre till for å dra spillene med lavere oppløsning også ;).

Lenke til kommentar

Enig med Bottekott. Det er virkelig ikke noe å tenke så mye på. Hvis du bruker pc hovedsakelig til gaming, ser jeg lite nødvendighet i å ha en spesiell stor oppløsning (tross at 1400x900 begynner å bli rimelig standard). Hvis du skal bruke den til Photoshop eller annet avansert redigering, kan det bli et lite problem.

Edit:

Og angående sikkerhets program, synes jeg Nod32 er helt grei og gjør jobben sin. Har ikke noe erfaringer med Panda men Norton har jeg opplevd som en irriterende plage.

Endret av Muse
Lenke til kommentar

Jeg bestilte min med 1920x1200 :D Men jeg bestilte for 2 uker siden, hakke fått den ennå ! Så ringte de i dag uke 33 kommer resten av pc, pluss 1-2 uker byggekø =S Så kommer til ta litt tid skjønner jeg :) Jeg tok med alt neste, kom vel på 18000 (:

Endret av Chrisss
Lenke til kommentar

Uke 33, ja...utrolig hvor grusomt det er å vente på noe man gleder seg til :p

Kanskje man skulle prøve å grue seg istedet, tenke på alle de negative ringvirkningene, mindre kos, tid og oppmerksomhet til samboer og venner, alt pensumet som blir "utsatt" pga. èn runde til i Civilization...og SÅ glede seg den siste dagen før maskina blir levert på postkontoret! :!:

Hm, er jo vandt til 1280*800, men det hadde jo vært artig med en oppgradering på oppløsningen også, ikke bare på detaljer og sånt. -ett skritt videre i alle retninger ;)

Tror jeg skal ringe Multicom og høre om jeg kan oppgradere til neste steg på skjermfronten, er jo bare 441 kroner ekstra, men da går jeg over den magiske 15000-grensa...Argh, to hell with principles! :p

-kan dette bli problematisk siden jeg allerede har betalt maskina med visa?

Lenke til kommentar

Ikke sant. :)

Og angående Multicoms service:

For 4-5 år siden, hadde jeg en pc fra dem. Dermed virket ikke strømledningen lenger (hadde brukt den i 3 år da) og dermed sendte jeg den inn på reperasjon. Det tok vel 2 uker og så fikk jeg den tilbake. Problemet var løst, med med dette problemet unna, kom det en ny problem med. Nemlig at de hadde slettet alt på hardisken uten å spørre eller å ta backup! Rimelig grotesk service hvis du spør meg. Etter det sendte jeg den inn to ganger til, og begge gangene fulgte det med et nytt problem. Kan være at bagasjen ikke hadde blitt behandlet bra. Etter den tredje gangen, fikk jeg alle pengene tilbake.

Konklusjon: Rimelig grotesk service. Vær klar når du ber dem om å gjøre noe. De får allikavel + for å følge reglene. De prøvde ikke å "unngå" å reparere. Dessuten så fikk jeg pengene tilbake etter tredje gangen, akkurat som reglene tilsier.

Lenke til kommentar

Godt å høre om opplevelser fra Multicom.

Det er jo bra de holder seg til regelverket uten å prøve å vike unna, i det minste.

Og nå er jeg forberedt på å presisere at harddisken ikke skal formateres medmindre det er nødvendig :) -har egentlig alltid en rimelig oppdatert backup i bakhånd, men man kan jo ikke alltid være "beredt" ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg hatt maskina i noen dager og jeg må si jeg er kjempefornøyd!

-nå er jeg naturligvis ekstremt inhabil da...lykkerusen har visst gått til hodet mitt :blush:

Maskinen er stillegående, den "eier" alt av spill jeg prøver på den, ser nydelig ut, flott i bruk (tastatur, touchpad etc.), jeg elsker den vilt og uhemmet.

MEN d er EN ting som er bittelittegranne inni hamperæva irriterende...strømkontakten bakpå maskinen har en tendens til å skli ut når jeg løfter på maskina. Ikke et stort problem, og ingen er vel perfekt :p

Dette er en maskin jeg vil anbefale varmt og hjertelig til alle som er på jakt etter en ordentlig spill-laptop.

Lenke til kommentar

Min er nettopp bestillt, etter mange runder med meg selv og mye om og men. Specs er som følger:

- 15.4" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz 6MB cache 35W

- 250GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

Valgte 8800GTX da de sliter med levering av 9800 GT.

*Glede seg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...