2bb1 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Nevøen min mistet en WD 500GB i gulvet her om dagen, og når jeg starter den opp så får jeg tilgang til nesten alle filene - men ikke alle. Enkelte steder stopper disken helt opp og låser seg. Hopper jeg over det filområdet så går det bra videre til et nytt "dead spot". Skyldes dette fysiske ødeleggelser i disken? Og finnes det et program som gjør at disse dead spotsene blir "hoppet over"? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Kopier ut alt du får fra disken og kast den. Den er skadet og problemene kommer bare til å bli større og større til den kræsjer fullstendig. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Såpass ja. Trodde det var mulig å sperre sektorene på en måte, men da er det jo ikke så mye å gjøre Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Et program som kan brukes til det du ønsker er Spinrite men vil annbefale deg å kopiere ut det du kan, før du avskriver disken. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Alt viktig data er allerede hentet ut. Takk for programmet, skal teste det til helgen når jeg får tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå