Incense Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei! Jeg har Ice.no som nettleverandør. Upload og download -hastighetene er helt greie (ca 1mbit og 0.5mbit). Det jeg sliter med er latency. Ved linjetesten på hardware.no ligger jeg konstant rundt 90 - 120mms i latency.. Er det normalt?? Jeg har flere ganger snakket med Ice om dette, men de er ikke i stand til å hjelpe annet enn at de sier at "nei....den skal ikke være så høy...".. Jeg spiller en del CS:S og der er stort sett pinglimit satt til 100 (noe som da gjør at jeg blir kicket ut etter 5min). Jeg har satt opp portforwarding for CS:S, avinstalert NOD32 og alle andre aplikasjoner som kan innvirke på steam. Fortsatt er latency på over 100ms... Er det noen der ute som kan fortelle meg om dette er "normalt"..? Eller enda bedre, er det noen som har en løsning på dette (annet enn å bytte leverandør da det ikke er mulig). Jeg setter stor pris på all hjelp Til dere som ser på dette som enda mulighet til å rakke ned på ice... Please dont. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ping over radio er ofte så dårlig som den du har. Du kan forbedre den ved å koble til utendørs antenne (da vil du få færre konkurrenter signalmessig). Lenke til kommentar
Incense Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hei Jeg har satt opp en allerede. Ringte Ice igjen i går, de tok da og "peilet" modemet mitt. Det viste seg at jeg mottok signal fra 2 forskjellige sendere. Løsningen ble å flytte antennen. Fikk bare litt bedre latency (80-110), men nå slipper jeg i det minste de sinnsyke spike'sene. Han jeg snakket med i går sa også at jeg i grunnen var heldig som hadde så lav ping. De fleste andre (hos Ice.no) ligger rundt 200ms. Så da er det bare å avvente til Telenor finner det for godt å legge en ny basestasjon i nærheten. Nå er det 6500m til nærmeste... og det er da seff 1500m for langt unna. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ja, du er heldig. Å klage over "for mye latency" (man kan si "jeg har høy latency" f.eks.) når man bruker radiobasért tilgang til internett blir litt som å klage over at man blir våt om man hopper i sjøen. Lenke til kommentar
qlubber Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hva med å flytte tilbake til sivilisasjonen? ;-) Endret 6. august 2008 av qlubber Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Noen jeg kjenner hadde IP-telefoni over ICE... Fungerte ikke særlig bra kan man trygt si... Lenke til kommentar
Incense Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hva med å flytte tilbake til sivilisasjonen? ;-) Du vet at jeg er gift?? Mine rettigheter og meninger er dermed sterkt reduserte i verdi Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har selv testet ICE-nett i sarpsborg og der var signalene veldig bra. Latens var satbil rundt 80ms, som er det beste de oppgir på hjemmesidene. Fungerte veldig greit til surfing og vanlige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå