Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nesbru Media og Kommunikasjon vgs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei ! har akkurat tenkt samme linje selv, hva må du ha for og komme inn på Nesbru ? 4.5 eller noe ?

Spørsmål vis noen kan svare på det eller du, bør man ha eget speilrefleks kamera og en Apple pc til arbeid med bilder osv... ?

EDIT:

har ikke svar til deg...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg hadde 4,0 og kom på 16 plass på ventelista. Jeg kom inn:)

Jeg vet ikke helt om det med apple pc og speilrefleks kamera, men tror man får en pc billigere av skolen, er ikke helt sikker. Det med kamera aner jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Skolen gir deg ikke din egen mac nei, jeg går Nesbru media for tredje året nå. Alle klasserommene er utstyrt med nok macer til alle elevene og du velger deg bare en tilfeldig mac som synkroniseres med serveren så du får opp alle filene dine. Mediaelever har såvidt jeg vet heller ikke noe tilbud om å kjøpe laptop sånn som allmennelevene.

Det som er påkrevd av utstyr er ekstern harddisk, ett kamera (speilrefleks hvis du skal fordype deg), headsett og brennecder. Minnepenn er også smart ;)

Og ikke bli skremt av de rare lærerne :p

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei. Beklager gammel tråd, men lurer på det samme. Fikk du en mac eller måtte du kjøpe selv?

Når jeg var på Nesbru for å se på skolen sa de at de hadde kjøpt inn mange nye pcer. Får alle en egen pc de kan ta med seg hjem eller kan de bare brukes på skolen? Og kan jeg ha med en egen pc med Windows, eller er det bare mac dere bruker? Tenker å kjøpe ny bærbar pc med Windows, men gidder ikke å gjøre det hvis alle andre bruker mac.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter hva jeg har hørt nå, så kan det hende at man kan kjøpe en mac fra skolen ganske billig. Vet ikke helt om det skjer. Det er ikke noe påbud om å bruke mac, og det er jo en iMac i alle klasserom hvor man har medie fag. Men mange liker å bruke egne for å slippe unna med backup og alt det der. Skal du inn på media, så vil jeg annbefale å kjøpe mac, spesielt på nesbru. Der bruker de bare mac i mediefagene, og da blir det mye lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...