Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ekstern harddisk til hovedsaklig lagring av film

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe meg en eller flere eksterne harddisk(er), og trenger da litt tips siden jeg aldri har eid en.

Harddisken(e) skal hovedsaklig brukes til lagring av film. Jeg tar en del digitalvideo med kamera, og tenker at det hadde vært praktisk å hatt en egen HD til lagring av filmene. Skulle også hatt en der jeg lagret spillefilmer, og andre ting og tang.

Har også en PS3, og er det da smartest å sette inn en ny og større HD, eller like godt kjøpe en ekstern? Jeg personlig tror sistnevnte er best.

Jeg tror kanskje også at det vil være mest praktisk for meg å kjøpe f.eks. 2 x 500GB istedet for 1 x 1TB, men hva som lønner seg økonomisk må jeg spørre dere om.

Har sett på My Book'en fra Western Digital, men jeg vil gjerne høre litt erfaringer før jeg går til innkjøp. Kom gjerne med andre forslag og! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt bare gode erfaringer med Western Digital generelt og My Book'ene jeg har hatt (250 og 500). Den siste ble imidlertid knust av SAS da den lå i baggasjen så kabinettet ble defekt - disken fungerer imidlertid fint. MyBook finnes jo også med Ethernet tilkobling så den kan kobles til lokalnettverket og enkelt åpnes via. PS3.

Western D. MyBook World Edition 500gb med 1000 mbps ethernet og USB2, starter på 859,- mens 1TB versjonen starter på 1366,-

Skifte av disk i PS3 har jeg desverre ikke så god greie på :)

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg kan som Star sterkt anbefale mybook serien fra WD.

Jeg har hatt 3 stk 500 GB disker tilboblet min htpc(mac mini) og disse

har fungert som en drøm.Jeg har nå byttet ut disse med 1 TB disker som

er minst like bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Western D. MyBook World Edition 500gb med 1000 mbps ethernet og USB2, starter på 859,- mens 1TB versjonen starter på 1366,-

Jeg ser at den du nevner der og500gb'en uten ethernet nesten er på samme prisområde.. Er det noen som har erfaringer med begge disse som kan fortelle meg hvilken som er best?

Likedann med 1TB versjonen?

Jeg vil vel egentlig gå for 2x 500 GB istedet for 1 x 1 TB, men om det er noen forskjell på diskene utenom lagringsplassen, så vil jeg kanskje revurdere dette..

Can somebody help me out? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...