Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser i oppstarten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle hjelpe min lillesøster med å få litt fart på PCen hennes, men klarte visst å ødelegge den isteden. Dette gjorde jeg:

- Defragmenterte harddisken

- Fjernet virus med Norton

Så skulle jeg restarte maskinen for å fullføre fjerningen av virus, men nå fryser maskinen i oppstarten. Jeg får en lilla skjerm hvor det står "Packard Bell - Your Digital Playground" og "Press F2 to enter bios, F10 to see boot order". Problemet er at tastaturet samtidig later til å være helt dødt, så ingenting skjer når jeg trykker F2 eller F10.

Når jeg skrur på strømmen på maskinen så blinker det i lysene på tastaturet, og jeg har også forsøkt forskjellige tastaturer som jeg vet virker, så jeg antar at det ikke er selve tastaturet som er problemet.

Det lilla skjermbildet kommer nesten umiddelbart etter at jeg skrur på maskinen, så den kommer aldri så langt at jeg får bootet fra CD.

Hvis dette problemet ikke lar seg løse, så må jeg vel antageligvis bytte ut noe hardware. Antar at det er hovedkortet som fusker. Men hvordan kan jeg eventuelt forsikre meg om at dette er tilfelle, så jeg ikke kjøper nytt hovedkort til ingen nytte?

Alle gode råd mottas med takk.

(Maskinen kjørte forresten Windows Vista, og det er en Packard Bell med WinFast hovedkort og Athlon X2 prosessor.)

mvh powderfinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...