Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg i 5-6 sek, før den går tilbake til normalt.

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er som følgende:

Jeg kan gjøre hva som helst på maskinen, det kan være surfing, media(film, bilder osv), gaming når dette skjer;

Maskinen stopper opp, og jeg hører at en eller annen vifte starter og går til MAX, også hører jeg et lite "klikk", også går maskinen min tilbake til normalt. Dette forekommer kanskje 2-3 ganger i timen. Er maskinen under press eller jeg kjører mange ting på en gang og starter ennå et program, skjer det oftere. Det skjer når jeg har 1 program oppe, og det skjer når jeg har 4-5 program oppe. Det har foregått en god stund nå, men nok er nok! Nå skal det løses!

Maskinen er hjemmebygd men oppdatert hele tiden.

AMD 3,0 ghz 6000+

Nvidia 7950 GX2

3 GB Minne - Jeg prøvde med 4 gb, men da ville ikke maskinen boote engang - noen tips? Kanskje starte en helt ny tråd, hehe :)

2 x 250 GB HDD

Jeg har ESET's NOD32-antivirus.

Og jeg vet ikke om det betyr noe, men jeg kjører med Zboard-keyboard, som drar veldig mye, hele tiden.

Jeg kjører VISTA HOME PREMIUM. Vennligst ikke gå ut ifra at Vista er den store skurken med det samme, vil gjerne høre flere løsninger. Jeg vet at å gå tilbake til XP reduserer kravet til maskinen min vs gaming vs vista. Men jeg vil helst løse dette problemet uten å gå tilbake til XP.

Alle svar settes pris på.

Endret av Hjelkrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prioritert rekkefølge ville jeg sjekket:

RAM (Memtest.org) (defekter eller feil timings)

Harddisk (kjør en Scandisk e.l. med overflateskanning)

Drivere (siste versjon av chipset-drivere og skjermkortdrivere)

Fremdeles samme problem? Oppgrader til siste tilgjengelige BIOS for hovedkortet, kjør en "Reset to Optimized Defaults" (eller tilsvarende) og gjør eventuelle tilpasninger i BIOS.

Strømforsyningen kan også være en feilkilde i denne situasjonen.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...