Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til ny router, trådløs og bedre signal.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Narrie:

Alle de tre du viser til har god rekkevidde og kraftig signal. Men nå er signalkvaliteten også avhengig av klientkortet (f.eks det innebygde i PS3-en). Er klienten dårlig, hjelper det ikke med verdens beste trådløse aksesspunkt.

Selv har jeg akkurat skiftet fra DI-624 til DIR-655. Primært fordi jeg trengte noe av funksjonaliteten og at DI-624 knelet litt under høy last. På de tre klientene jeg ikke har skiftet klientkort har vel signalstyrken øket noe, men ikke ekstremt mye (ca 5 - 10 %). Men der jeg også skiftet klientkort til et nyere, ligger jeg på 90 - 100 % (en etasje opp, 5 meter i luftlinje, skrått gjennom en vegg og golv).

Husk også at må signalene gå skrått gjennom golv/vegger gir det langt større tap enn om de går vinkelrett gjennom en vegg.

Ellers er DIR-655 den klart rimeligste av disse, og bør holde til ditt bruk. Fordelene med f.eks Linksys WRT350N er at den kan bruke DD-WRT firmware, noe som gir blant annet mulighet for å justere på langt mer enn med vanlig firmware. Men ønsker du ikke å fikle med slikt, spiller det ikke stor rolle.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett noe særlig på spesifikasjonene til produktene jeg pekte ut, men ser ut som noe av det samme. Og, hvor er den billigere? i følge prisguiden koster de to det samme.

Ikke glem at hastigheter osv. kommer an på kvaliteten på strømnettet i huset.

Lenke til kommentar

Ellers kan du vente til slutten av august/begynnelsen av september da det kommer et par nye modeller fra D-Link.

Netgear har også spennede modeller sånn hvis du ville ha flere valg :)

Husk å velge frekvens på roluteren. Jeg har mye trådløse nettverk i mitt nabolag som gav inteferens. Etter jeg valgte frekvens, null problemer.

Uansett kan det være lurt å se hva butikkene kommer med av back-to-school kampanjer.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...