Gå til innhold

100Hz vs. 50Hz på plasma TV

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kikker fremdeles på plasma TV i 50" størrelsen og der at man kan få et TV til rundt 12000 kroner nå (f.eks. Panasonic TH-50PX8E og Samsung PS50A416). Hvordan er det med 100Hz (som denne Panasonicen er) mot 50Hz? Er det en stor fordel? Hvilken av disse TV'ene er et bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg kikker fremdeles på plasma TV i 50" størrelsen og der at man kan få et TV til rundt 12000 kroner nå (f.eks. Panasonic TH-50PX8E og Samsung PS50A416). Hvordan er det med 100Hz (som denne Panasonicen er) mot 50Hz? Er det en stor fordel? Hvilken av disse TV'ene er et bedre kjøp?

Jeg har nå en Panasonic PZ80 med 100Hz med mulighet til å slå den ned til 50 og da blir bilde elendig men dette er nok bare en gimmik da jeg har hatt en 50Hz plasma før med et godt bilde så jeg tror nok bilde blir bra uansett. Panasonic har alltid vært klart bedre en Samsung på plasma så her er valget enkelt men du kjøper stort og billig noe som ikke alltid lønner seg...

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har nå en Panasonic PZ80 med 100Hz med mulighet til å slå den ned til 50 og da blir bilde elendig men dette er nok bare en gimmik da jeg har hatt en 50Hz plasma før med et godt bilde så jeg tror nok bilde blir bra uansett. Panasonic har alltid vært klart bedre en Samsung på plasma så her er valget enkelt men du kjøper stort og billig noe som ikke alltid lønner seg...

Det er akkurat som de gamle crt-ene til Philips. De hadde også en 50hz funksjon som var helt forferdelig. Det flimmret som en inferno og man fikk bare vondt i hodet av det. Denne flimringen fantes ikke på andre 50hz apparater og akkurat hvorfor de legger til funksjonen kan man jo spørre seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...