Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped; Rieju rs2, yamaha tzr eller aprilia rs 50?

westli

Anbefalte innlegg

Hei, begynner å nærme meg seksten år og planlegger da å kjøpe en moped, valget mitt står da mellom rieju rs2 matrix pro, Yamaha trz/GP eller Aprilia rs 50. Hvem bør jeg velge og hvorfor? Bør jeg kjøpe nytt eller brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ihvertfall ikke Aprilia, da du betaler alt for mye for merket. Brukt, da det er noe du skal bruke i to år og så selge igjen.

Hadde mye heller kjøpt en motard / atv / crosser / gocart / minimc

da du garantert har det mye mer moro med det. Gocart får du registrert som moped..

Skal jo ikke gå i mer enn 45km/t uansett (???)

Lenke til kommentar

Kjøp en brukt Aprilia RS 07 modell eller nyere. Tøft design, og du taper ikke så veldig mye i forhold til om du kjøper ny. Dessuten er designet på Apriliaen mye penere enn TZR. TZR er bare altfor store kåper med masse mellomrom og dritt. Ikke velg RS2 heller. Forferdelig sittestilling.

Kikk også på Derbi GPR. 05modell og nyere. Lekre sykler med holddbare motorer :)

Lenke til kommentar

Hadde en slik go-cart UnZane nevner... De er trafikk-farlige, men også farlig morsomme å kjøre...

Anyway..

Har selv en Aprilia rs50, å er stor fornøyd.

Motormessig så har alle am6 motor, veldig driftsikker så lenge du kjører den rett..

Planlegger du å kjøpe ny sykkel ville jeg valg aprilia rs, siden de 2 andre du nevner har samme gamle utseende fortsatt, aprilia'n har nytt utseende å legges mer merke til.

Yamaha er et kjent merke, god kvalitet..men tryner du med sykkelen er kåpene knust. Aprilia og Rieju har sterkere mer holdbare kåper.

tzr og særlig rs2 knuser du ballene på, pga tanken og sittestilling er litt feil..

Utseende messig og prismessig (vertfall brukt) så er Rieju Rs2 matrix pro tingen..

Lenke til kommentar

nye rs 50 har derbi motor. jeg får selv min hvite rs 50 08 modell på fredag ! :D syns så klart denne er den feteste mopeden :love: jeg fikk den selv til 25 000 kr splitter ny, inkl. avgifter osv. butikken jeg kjøpte fra har visstnok noen spains igjen, men hvit og svart er utsolgt, om dette er interessant for deg da :)

Lenke til kommentar
nye rs 50 har derbi motor. jeg får selv min hvite rs 50 08 modell på fredag ! :D syns så klart denne er den feteste mopeden :love: jeg fikk den selv til 25 000 kr splitter ny, inkl. avgifter osv. butikken jeg kjøpte fra har visstnok noen spains igjen, men hvit og svart er utsolgt, om dette er interessant for deg da :)

Hvor var det du kjøpte den? og kjøpte du den ny for 25.000 ,-?

Edit; Fikk du meg garanti på kjøpet da?

Endret av westli
Lenke til kommentar

Hvor var det du kjøpte den? og kjøpte du den ny for 25.000 ,-?

Edit; Fikk du meg garanti på kjøpet da?

klikk deg inn på finn.no og se etter de splitter nye på aprilia mopeder, de ligger veldig høyt opp der. kudaki motors som selger dem. og nei, du får ikke garanti, men denne mister du uansett når du trimmer den, så ikke noe vits for meg å kjøpe med garanti(kanskje ikke for deg heller?) til 32 000 kr akkurat.. :)

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...