abene Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det er oppdaget en feil som gjør at Windows XP SP3 ikke blir oppdatert. Les mer Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Dette problemet har vært der siden SP3 kom ut. Ikke bra, om jeg ikke tar helt feil som vil ikke Windows Live eller Windows Defender heller installeres etter ny-installert XP SP3. Hvordan er med integrert installasjon av XP SP3? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Takk, da fikk jeg løst det problemet. La in SP3 rett etter XP med SP2. Lenke til kommentar
kaldt Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Takker!! Da fekk eg endelig løyst det problemet! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har ikke merket noe problemer med slipstreamed install med XP SP3 CD. Anmerkning til artikkelen , å gjøre en XP repair med en disk uten samme servicepack level har aldri vært lurt . Skal man "reparere" XP bruker man en installasjons CD med SPX slipstreamed (samme SP som er på systemet man skal reparere). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det har vært lignende problemer tidligere også, men det er rart MS ikke har funnet noen måte å unngå dette på enda. Det bunner i at en del oppdateringer skjer først når systemet kommer opp etter restart. Systemet er derfor ikke fullstendig oppdatert før etter restarten. Så regelen er: Når du får beskjed om å restarte så gjør det før du fortsetter med ytterligere installasjoner/oppdateringer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Riktig det , lockede filer blir ikke byttet ut føre neste oppstart. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Dette er ikke unikt for oppdateringer etter sp3. Akkurat samme situasjon dersom en tar en reparasjons-installasjon med sp1a-cd på en XP sp2-installasjon. (dog vil det være andre oppdateringer som ikke vil installeres) http://forumet.no/blog/themetalgod/index.php?showentry=82 Med andre ord en kjent problemstilling som atter en gang skaper krøll for oppdateringer. Endret 5. august 2008 av Mekotekniker'n Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Gratulerer! Tok de bare hvor mange måneder å finne ut? Alt for mange! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Lurer på om feilen som gjør at SP3 ikke lar seg installere på en norsk media center edition er kjent for dem. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 He-he. :!: Sp3 til XP er kun til 32bit home og pro utgaven av XP (ikke media center edition) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 hmm, da fantes det en løsning på problemet mitt da. Men den første komandoen funker ikke her. "net stop wuauser" gir meg "systemfeil 1060 har oppstått" Tjentesten er ikke instalert Lenke til kommentar
enl Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Windows XP x64 har ikke SP3 ennå . . . Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 hmm, da fantes det en løsning på problemet mitt da. Men den første komandoen funker ikke her. "net stop wuauser" gir meg "systemfeil 1060 har oppstått" Tjentesten er ikke instalert Har du stavet rett? "net stop wuauserv" Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Les post nr 2. på denne tråden. Smart liten fix man kan kjøre, hvis det plutselig var en dag der ingenting fungerte lengre. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 v er vell ikke en så veldig betytdelig bokstav, eller? Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hmm.. Det her var da underlig å lese.. Var nå helt skråsikker på at jeg var syk den dagen dette sto i media for noen måneder siden jeg, og at alle visste om dette problemet. Har det aldri kommet i media altså ? Merket problemet for noen måneder siden på maskiner av merke HP og Acer, levert pre instet med sp2... Idet jeg har lagt inn SP3, så har windowsupdate omtrent konsekvent sluttet å virke., Etter noen google søk, fant jeg en løsning, som har funket for meg i alle tilfeller. http://www.microsoft.com/communities/newsg...p;sloc=&p=1 (Jeg har brukt den mega lange listen over regsvr32 blabla filer som ligger der...) Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 TAKK!! har lurt lenge på hvordan jeg skal få oppdatert Xp'en me sp3 Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Må slenge meg på i takkegjengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå