faaeri Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Panasonic og Olympus lanserer Micro Four Thirds for kompakte systemkameraer med utskiftbar optikk. Dette har vi ventet på lenge. Les mer Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Nei detta hakke jeg tru på ass, tenk så dårlig grep det må være på disse kameraene!! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Da er det kanskje håp om en digital Olympus XA allikvel. Tom Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Av en eller annen grunn dukket ikke denne saken opp på Akam-forsiden. Drift jobber med saken. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Av en eller annen grunn dukket ikke denne saken opp på Akam-forsiden. Drift jobber med saken. De har derimot klart å lage en ny tråd parrallelt med denne ... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er det egentlig noe vits i speil i digitale «speilreflekskamera»? Vil vel tro at flere produsenter vil følge opp her om det ikke er noe patenter inni bildet. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Dette er faktisk en av årets største fotonyheter. Nå er jeg jaggu spent på hva Olympus og Panasonic kommer med til Photokina, (se dpreview sin kommentar). En fourthirds "leica-light" med et bra objektiv til under 10k? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ikke umulig at Olympus nå (sammen med Panasonic) finner frem til fordums Mju-II-storhet. Dette blir spennende! Lenke til kommentar
El chico Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Spennende. Interessant med noen som tenker nytt. Her snakker vi kompakte saker. Dette må jeg følge med på. Men ser ikke noe om Micro Four Thirds linser kan brukes på Four Thirds ut fra grafikken, så antar at ikke det går. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Dette er spennende nyheter for hobbyistmarkedet - man får mulighet for enda bedre størrelse/kvalitets-tradeoffs. Så gjenstår det bare å se om noen bruker den større sensoren til å runde 20mpx på et kompaktkamera.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Dette er rett og slett spektakulært. Dette er noe jeg ikke en gang vurderer å vurdere å si nei til å kjøpe. Det blir et slikt på meg. Minileica til minipris. Men det viser jo at Oly/Pana hører på kundene, for de spesifikasjonene som kommer frem her er nesten en blåkopi av hva man har etterspurt på utenlandske merkeforum! Jeg gleder meg, jeg gleder meg som et lite barn på julaften. YEAH! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Men ser ikke noe om Micro Four Thirds linser kan brukes på Four Thirds ut fra grafikken, så antar at ikke det går. Jeg tror nok at det er en riktig antagelse. En av forskjellene til micro objektivene, er at bakre linse(gruppe) kan plasseres mye nærmere sensoren. Og da vil de være i veien for speilet. Tom Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Positive nyheter i mine øyne. Et kompakt alternativ til SLR som er lett å dra med seg. Generelt savner jeg alternativer til speilrefleks, de kompakte løsningene har lidd under små sensorstørrelser og det har vært ensidig fokus på speilrefleks som eneste alternativ hvis man ønsker kvalitet. Jeg skulle gjerne også sett flere produsenter av digitale rammesøkere, idag er det kun M8 fra Leica på markedet. Savner dessuten et rimligere bakstykke uten crop-faktor for mellomformat, 16MP med den nyeste teknolgien til en pris av 30-40k hadde vært fantastisk. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Eg skal ''pinadø'' kjøpe et slikt som supplement til 40d-en, håper at dei kjem med eit objektiv til dette systemet som er tilsvarande 25mm pancake, berre enda mindre Lenke til kommentar
sarc Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ser veldig fram til Photokina i september. Dette kan bli artig! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 må hive meg på de andre innleggene her, dette ser veldig spennende ut! Er spent på hvor små kamera + objektiv kan bli, og hvor bra ytelsene, ergonomi og kontroller kan bli (DP1 viste vel til gangs at stor sensor ikke er alt...). Enig at dette muligens er årets største nyhet på kamerafronten, veldig gøy at noen tør tenke nytt!! Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Så gjenstår det bare å se om noen bruker den større sensoren til å runde 20mpx på et kompaktkamera.. Vi får virkelig håpe at de ikke gjør det. Nei, kom med en støyfri 6mpx sensor i fourthirds brikkeformat, en liten leica-lignende sak og en 17,5mm f1.4 linse, la det koste under 10k og jeg er i himmelen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Kanskje alle de brevene jeg har sendt til julenissen de siste årene kom frem likevel? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Dersom de ikke driter seg ut i implementasjonen blir det et slikt et på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg