Nimrag Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei, Tenker på å investere i et nytt objektiv til mitt Pentax K200D. Er i utgangspunktet veldig interessert i DA* 16-50mm fra Pentax da dette er med værtetning, som er en av grunnene til at jeg kjøpte akkurat Pentax. MEN, det er jo ikke gratis, så det jeg lurer litt på er om jeg skal slå til på dette: http://www.amazon.com/gp/product/B0002P19P...;pf_rd_i=507846 Så til mitt spørsmål for dagen: Har lest endel om kvalitetsproblemer på noen Sigma objektiver, hva er deres erfaringer med handel av slike objektiver fra statene? Og, bør jeg stusse over prisen, mener at samme objektivet koster $450 hos BHphoto? På forhånd takk! Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Kan jo vurdere Tamron 17-50 f/2.8 også. Jeg kjøpte ett slikt for litt siden, og virker til å være bra. Får iallefall mye gode tilbakemeldinger hvis du ser i produkt-/prisguiden på hw.no (må se på Canon versjonen, under Pentax er det ingen erfaringer). Lenke til kommentar
Nimrag Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Har vurdert et slikt, men det er jo noe dyrere igjen. Men selvfølgelig er det slik at kvaliteten er bedre er det jo ikke så mye å lure på. Er $280 for Sigma 18-50 F/2.8 er grei pris? Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hva har du fra før? kit? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg ville helt klart ha spart litt lenger og kjøpt et sprutsikkert. Levd med kitzoomen noen måneder til, og slått til skikkelig når innkjøpet først skal gjøres. Lenke til kommentar
Nimrag Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Har kit-objektivet fra før og er i og for seg fornøyd med det, men kunne tenkt meg et objektiv som er noe mer lyssterkt (F/2.8 mot f/3,5-5,6) Planen har hele tiden vært å vente med innkjøpet til husholdningskassen var klar for DA* 16-50mm, men kom som sagt over Sigma objektivet på amazon og ble litt fristet til å prøve det så lenge. (Da prisen ikke virket avskrekkende) Men er noget skeptisk ift kvalitet og reklamasjonsmuligheter.... Til de av dere med erfaring (visdom) om DA* objektiver: Er kvaliteten på disse så god at man trygt kan kjøpe de i statene uten å tenke på faren for reklamasjoner el.? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 I og med at du kjøpte K200D med tanke på værtetting, så synes jeg det blir feil å kjøpe de andre objektivene. Da er det bedre å spare til du har råd til 16-50mm DA*. Hvis du lider av "jeg må kjøpe noe nå" syndromet, så kan det være lurere å kjøpe noe annet som du kan ha bruk for, og som ikke dekkes av kit-en eller 16-50mm. Tom Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Kit objektivet skal være ganske bra. Men du vil ha værtettheten og ett kjappere objektiv. Da er det 16-50mm f/2,8 som gjelder. Men vil du ha noe mer lysterk kan jeg anbefale alle de fastobjektivene jeg har i signaturen min. Jeg har kjøpt fast objektivene mine her. Sender deg PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå