Gå til innhold

Vista og Creative lydkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Like etter jul...eller var det før jul...kjøpte jeg et eksternt usb-lydkort av denne typen

Jeg skulle bruke det til en Dell-laptop som jeg bruker som multimediasenter i stua. Laptopen er koblet til en 40" og lydkortet kjører en godt skjermet optisk kabel inn på en forsterker. OS'et på laptopen er Vista 32-bit med 2 GB ram.

Hele tiden har jeg hatt problemer med knitring på lyden, og etter å ha prøvd diverse drivere, byttet posisjoner på kabler og testet den optiske kabelen på dvd-spiller istedet med feilfritt signal har jeg kommet frem til at det MÅ være et driverproblem. Jeg fant til slutt en driver som passet både til det kortet jeg har og noe som heter SB Connect. Etter hvert fant jeg også ASIO-driveren som hjelper litt. Knitringen er mindre men likevel er den der og skaper irritasjon.

Har etter hvert begynt å gi opp Creative, som tydeligvis tenker mer på penger enn å tilfredsstille sine kunder. Må si de suger litt, og jeg er tydeligvis ikke den eneste som synes det...

Så jeg lurer på, er det noen som har samme spekket som meg med lykort, maskin, optisk kabel osv som har fått dette til å funke?

I såfall, hvordan? Bruker dere ASIO-driveren? Isåfall, hvilke innstillinger? Er mmmmmmmeeeegggeeeet takknemlig for hjelp! :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...