christhenoob Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Hey! sitter her nå i den mørke natten og ser på monitor stands på nettet, lettere sagt stativ som kan holde to-4-6 skjermer oppe på en singel fot i bunn da på en måte=P eksempel på butikk som selger dette: www.multi-monitors.com (på lcd display stands) nå, grunnen til at jeg ikke har kjøpt et sånt stativ her, er fordi det koster 1700kr(noe som egentlig er billig for noe sånt) + at frakten blir ganske mye ettersom pakken kommer til å veie mye. jeg har lett mye rundt på google etter en liknende løsning som kanskje kunne vært solgt her til lands, men enda ikke funnet noe, nærmeste jeg har kommet er et veggfeste for to skjermer som kostet 3000kr. vil se om det finnes en billigere løsning på dette, enn å måtte bruke de nesten 3000kr på et stativ til fire skjermer, hvis det ikke er mulig å lage et sådan et selv, så må jeg nok kjøpe fra usa, men la oss nå se=) mitt spørsmål er... med aluminium, stål eller jern(jern blir litt tungt?) går det ann å lage noe liknende selv? har sett en film på youtube, der en mann lager sitt eget stativ i et slags metall, ved hjelp av sveising osv..( ) nå kan jeg ikke sveise, men har en kamerat som kan så det er på en måte i orden. jeg har ikke maskinene til å kutte metaller, så jeg lurer på om dere på forumet vet om et slags firma som kanskje har sånne maskiner (gjerne rundt i fredrikstad-sarpsborg området) hva dette har med skjerm å gjøre? vel skal gjerne få på 4 lcd 22" skjermer på dette stativet da=P og hvis materialene og tidsforbruket dette prosjektet tar ikke er for værst, så lager jeg en worklogg på det.(blir lite "worklogg" ettersom jeg trenger hjelp ed absolutt alt rundt det xD ) drar til kristiandsand om 1 time, så hakke tid til å begynne med sketchup nå.. men kommer hjem om 5 dager, og vil begynne med litt mer research da. ellers, fint om jeg kunne fått litt tilbakemelding på disse spørsmålene mens jeg er borte. god sommer videre! mvh Chris The Noob !!takker thomas for å ha sagt ifra til meg, fant internett på campingstedet jeg nå er/var på=P, ettersom jeg er ny på forumet, så sier jeg igjen takk for retningslinjen!! Endret 8. august 2008 av christhenoob Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vis du skal ha den i metall så vil den veie litt ja. Men det er avhengig av om du har et metall rør eller en tykk metall bit. Du kan også lage det selv men jeg vet ikke om det blir like vakkert og brukervennlig som noe du kjøper i butikken/internett. 1700 er jo litt og bruke for du får jo en pc skjerm for den prisen. Spør vennen din hvor flink han er til det og om han kan klare det så det blir pent og se på. Du må regne inn vekten av skjermene og vekten av metallet og det kan fort bli ganske tungt så du burde ha et sterkt bord til og ha det på. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 1700kr for en slik ting virker ikke så dyrt nei. omtrent det samme som ett middels godt veggfeste til en LDC TV kan jeg tippe? Selv ville jeg satset på noe slikt. Men sjekk gjerne andre kilder. F.eks. ebay: http://cgi.ebay.com/NEW-Ergotron-DS100-Qua...86.c0.m14.l1318 Er bare å høre om personen sender til Norge Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 1700kr for en slik ting virker ikke så dyrt nei. omtrent det samme som ett middels godt veggfeste til en LDC TV kan jeg tippe? Selv ville jeg satset på noe slikt. Men sjekk gjerne andre kilder. F.eks. ebay: http://cgi.ebay.com/NEW-Ergotron-DS100-Qua...86.c0.m14.l1318 Er bare å høre om personen sender til Norge klikka på linken, men tiden var visst ute på auksjonen,så jeg fikk ikke sett bildet heller. umm, 1700kr er prisen for et godt lcd-skjerm-veggfeste ja;) ----------------------------------------------------------------------------- det med hvilke materialer jeg skal bruke, må jeg sjekke mer opp når jeg kommer hjem, men tenke å bruke et firkantet metallrør som hoved"stang" her da.. akkurat som det metall-firkantede røret i youtube vidden. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 bildet er tilgjengelig om du scroller litt ned Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 endelig hjemme:D og har sjekket ut alt rundt dette litt mer nå, lurer på å kjøpe et sånt stativ på ebay til rundt 200 dollar, og får gratis levering til en adresse i usa(et firma sender pakken med båt til norge), blir VELDIG mye billigere da:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå