Gå til innhold

Openoffice calc - funker ikke å dra merged cells? (har screenshot)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å lage en liste over datoer i openoffice.org calc.

Hver dato skal være 4 celler bred (pga andre kolonner som skal under hver dato).

Jeg lager en merged celle og skriver inn datoen. Deretter prøver jeg å dra den mot høyre og forventer da automatisk utfylling av en liste med de neste datoene. Problemet er bare at de neste datoene kun opptar én celle hver - altså skjønner den ikke at jeg vil ha samme størrelse på dem som den første. Har prøvd å søke på dette men kom bare over en gammel bugreport som nevnte at dette var fikset :s Jeg har openoffice 2.4. Se bildene hvis jeg forklarte dårlig.

post-4537-1217898783_thumb.jpg

post-4537-1217898787_thumb.jpg

post-4537-1217898791_thumb.jpg

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, jeg skrev feil, jeg har openoffice 2.4 :) Prøvde å bruke den kosten nå, men det fungerer ikke helt riktig. Den får med seg at det er mergede celler, men et annet problem (en følgefeil kanskje) dukker opp. Legger ved et bilde. Den første raden er slik det ser ut etter at jeg har laget en merged og satt inn tallet 1, deretter dratt videre til høyre. Det rare er at den begynner på 4, som om 2 og 3 faktisk ligger bak den mergede cellen selv om jeg aldri skrev de inn. På den andre raden har jeg brukt kosten på en rekke identisk med den første raden, og da fortsetter tallene på samme måte, som om det skulle vært noe bak de mergede cellene... :dontgetit:

post-4537-1217977522_thumb.jpg

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...