Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse av leilighet/depositum.

Ms-Me

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet ut av leiligheten rundt 20. juni (+/- et par dager). Jeg hadde ikke tid til å møte utleier og la igjen nøklene. Dagen etter flytter en ny inn. En ukes tid etter begynner huseier å spørre meg om diverse saker (hva som var hans av møbler, røykvarsleren var tom for batterier, og håndtaket på vaskemaskinen var ødelagt). Døra til vaskemaskinen var ødelagt når jeg flyttet inn, og han viste meg det selv.

Den siste mnd har jeg ikke hørt noen ting, så jeg purret på han for to dager siden. Han hadde visst hatt problemer med tlf, og skulle overføre dep. med engang.

Nå ser jeg at han har overført 4.900 til meg, men jeg skal ha 6400! Vet ikke helt hvorfor, og skal høre imorgen.

Det egentlige spm mitt er; har han i det hele tatt lov å trekke meg for noe som helst i den leiligheten når han ikke sjekket den selv før noen andre flyttet inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vel det er et godt spørsmål faktisk. For det skal jo være en sperret konto som begge må godkjenne for og få tilgang til kan jo hende det er annerledes vis det har skjedd skade.

Men han burde ha sjekket ut leiligheten før han leide den videre ut for og se at det ikke var noen problemer.

Når du skal flytte eller inn av en leiligheten så skal du og utlåner gå igjennom for og finne feil eller mangler så begge vet at den er der. Som med håndtaket på vaskemaskinen så hadde han ikke hatt lov til og trekke deg i penger for det var noe som han viste om da.

Du har en kontrakt og i den kontrakten skal det stå hva slags møbler som ble igjen i leiligheten så sånne problemer med hvem er hans møbler ikke skal oppstå. At han trakk penger for et batteri i en røykvarsler høres litt rart ut for det koster kanskje 50 kr eller noe og kjøpe nytt.

Det du burde gjøre er og ringe han og sende en skriftelig klage og spørre hvorfor han har trakt deg for 1500 kr i depositums penger. Det kan hende det var noe spessielt men da burde han ha sakt fra til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Banken skal utbetale leier hele beløpet pluss renter, om ikke et søksmål er dokumentert.

Virker ikke som om det er brukt en depositumskonto her...

Er det noen som kan fortelle meg litt angående disse kontoene jeg skal ta over en leilighet på mandag og vi skal skrive kontrakten om depositums konto i banken i morgen.

Den blir totalt sperret så verken han eller jeg kan ta ut noe av pengene?

Men vis jeg gjør skade så kan han få mulighet for og få deler av summen for dekke skadene vis han dokumenterer dette?

Noe mer som trengs og vite angående dette?

Er så mye rart man må vite og litt dumt og kanskje glemme noe viktig.

Er ganske trygg på fyren for yrket hans tilsier at han må perfekt rulleblad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...