Manfred Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 1. og siden du ikke synes det er ille, så kan ingen andre synes det? 2. ja, men det kreves kanskje litt mer enn at en random fyr i et forum skriver "jammen, det er ikke farlig" Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du må bruke dine mentale krefter til å fortrenge redselen. Husk det er jo bra at du får denne bedøvelsen da. Når tannlegen skal sette sprøyta og du evt. merker redselen komme, mobilisér dine mentale motkrefter, kjør ned redselsnivået og slapp av. Med tiden kan du ha trent dette vekk - og du har vunnet ! Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 da var jeg ferdig hos tannlegen. borret i 2 tenner, uten bedøvelse. gikk helt fint. så du kan jo evt bare droppe sprøyta, og håpe du overlever uten. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 1. Det kommer an på HVA du skal borre og hvor mye. Dessuten har folk forskjellig smerteterskel2. Det der funker omtrent som å si "det er ikke så farlig å fly" til en med flyskrekk. Jeg tror virkelig du har funnet de magiske ord for å helbrede forbier!! 1. Han skal borre tenner. Duh! Og du tror at alle tenner og hullstørrelser medfører lik følelse? Da mistenker jeg at du ikke har fått erfare så alt for mye enda. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Og du tror at alle tenner og hullstørrelser medfører lik følelse?Da mistenker jeg at du ikke har fått erfare så alt for mye enda. Lik følelse? Selvsagt ikke, men smerte er bare en illusjon, illusjoner er drømmer, og drømmer er godt, som jeg bruker å si. Er bare å "bite" tennene sammen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Og du tror at alle tenner og hullstørrelser medfører lik følelse?Da mistenker jeg at du ikke har fått erfare så alt for mye enda. Lik følelse? Selvsagt ikke, men smerte er bare en illusjon, illusjoner er drømmer, og drømmer er godt, som jeg bruker å si. Er bare å "bite" tennene sammen Alle har nok den samme smerteopplevelsen og smertegrensen som det du har, så... Det er jo klin umulig å diskutere noe med deg hvis du mener du aldri kan ta feil, og ikke klarer å sette deg inn i andres situasjon Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg tror ikke at du kan bli kvitt sprøyteskrekk, jomindre du gjør tingene du har skrekk for mange ganger! Med sprøyteskrekk, hva mener du da? Er det så ille å se en sprøyte? Er det det at du tror at den sprøyten skal gjøre den så vondt at du svimer av? Jeg har ikke sprøyteskrekk og kan ikke sette meg inn i din situasjon, men du kan nå tenke at den sprøyten skal gjøre at du IKKE får så vondt. Samt at hullene dine i tennene vil nok gjøre mer vondt etterhvert enn den "uskyldige" sprøyten du skal få! Lenke til kommentar
Gjest dm Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei Var inne for rotfylling idag og valgte å gjennomføre operasjonen med bedøvelse. Når sprøyten settes inn merker du ingen verdens ting. Du vil derimot, avhengig av type bedøvelse, merke hevelser i ansiktet et par timer etter tannlegebesøket. Jeg var dum nok til å ikke spørre tannlegen om hva slags bedøvelse hun brukte og konsekvensene av denne. Ansiktet mitt var som lammet i ca 4 timer etterpå, meget ubehagelig følelse.. Er ikke meningen å skremme deg, men dette er ikke til å unngå. Det finnes en metode som kalles "The Wand", denne skal vist ikke gi noen bivirkninger: http://www.sandsli-tannlegesenter.no/index.asp?docid=91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 3 dager siden jeg var og borret 2 hull, og da stakk legen FLERE stikk før han begynte å sprøyte.. DET kjennes deilig ut det.. den danske tannlegen bare "Jeg kan ige finne no' ben, det er viktig *stikk* *stikk*" Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 takk for svar Nå vet jeg hva jeg kan gjøre: Først si at jeg er litt redd sprøyter, vennligst ikke torturer meg Så lukker jeg øynene. Tannlegen teller vell til 3.. 1 2 3 .. tenker på noe vakkert:P Dette gjør jeg bare for (Ei deilig dame).. og jeg får 3000000 millioner kroner hvis jeg tar det stikke. Det ender vell opp i at jeg sitter og gleder meg til det da Når jeg tenker meg om. Hvorfor er det så farlig ? er bare ett lite stikk..vondere å klype seg i armen. Det er bare ... Stikk ... Har 2 store og 2 små hull. Jeg hadde no idea om at jeg hadde hull jaja. Slik går det når man har Lan.. Må jeg ta mange sprøyter da ? :S:S tror det var 2 oppe og 2 nede på samme plass liksom Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Samme plass? Da blir det vel to sprøyter da Håper det er jekslene for din del Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når jeg tenker meg om. Hvorfor er det så farlig ? er bare ett lite stikk..vondere å klype seg i armen. Det er bare ... Stikk ... Personlig kjente jeg ikke sprøytestikket engang. Alt jeg kjente var en svak følelse av noe som ble "større", nemlig væsken han sprøytet inn. Så fokuser på noe annet. Dagdrøm, tenk på sex, tenk på hvor deilig det hadde vært med en iskald Col... eh, iskald sukkerfri drink! Lenke til kommentar
pxK Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ta bedøvelse og tving deg selv Jeg måtte selv trekke en tann for 2 mnd siden fordi den var litt knust og dall. Hadde tannlege skrekk i maaange år før jeg måtte trekke tanna men bestemte meg til slutt at nå må jeg komme over driten og bli ferdig med det. Meen jeg hadde flaks, tannlegen min er litt hot og hjalp jo seff når puppa er midt i tryne når hun borer Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dra til en tannlege med bedre utstyr. - Mange tannleger har nyere utstyr som du ikke merker en gang, - min tannlege spruter bare på litt spray (bedøvelse) der han har tenkt å bedøve, og så har han en liten "wand" som er koblet til et apparat som han bare flyttre rundt og pumper inn bedøvelse. - det merkes omtrent ikke i det hele tatt, og du slipper skrekken med den store sprøyta. -Hvis du ikke har amalgan-plomber i/inntil hullene som skal bores kan du også bore med laser. - Dette merker du ikke i det hele tatt, men det er litt dyrere. (200,- pr hull tror jeg) http://www.tannlegen.com/ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Bedøvelsen fra tannlegen fungerer ikke spesielt bra på meg, så jeg må ha ekstra-bedøvelse rett i rota når jeg rotfyller. Problemet er at denne bedøvelsen tåler jeg ikke. Så du kan tenke deg følelsen av å ligge i et par timer hvor tannlegen filer bort nerva uten bedøvelse. Man blir jo bedøvet på en måte, der man ligger helt i svime av smerten Det er standard prosedyre ved rotfylling tror jeg. Tannlegen min sa i alle fall at jeg måtte si fra når jeg begynte å kjenne smerte slik at hun kunne sette bedøvelse rett i rota. Sagt på en måte som om det ville skje uansett. Forøvrig har jeg stor medfølelse for deg. Jeg hadde aldri klart en rotfylling uten bedøvelse i rota. Bare de siste mm før det gikk hull inn til rota var en uendelig stor lidelse. Nå skal det sies at jeg har enormt sensitive nerver i munnen. Jeg fikk borret et bittelitehull helt fremst i munnen uten bedøvelse. Det var snakk om 25-30 sekunder bare tror jeg. Det var såpass vondt at jeg faktisk trodde at jeg hadde sprengt et blodkar i hodet og var i ferd med å dø. Det er egentlig litt rart for jeg har veldig høy smerteterskel overalt ellers i kroppen, men akkurat når det gjelder tennene er jeg sinnsykt sensitiv. Til trådstarter: Det viktigste av alt er at du forteller tannlegen din på forhånd at du har sprøyteskrekk. Egentlig er dette noe du burde tatt opp allerede da du bestilte timen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Bedøvelsen fra tannlegen fungerer ikke spesielt bra på meg, så jeg må ha ekstra-bedøvelse rett i rota når jeg rotfyller. Problemet er at denne bedøvelsen tåler jeg ikke. Så du kan tenke deg følelsen av å ligge i et par timer hvor tannlegen filer bort nerva uten bedøvelse. Man blir jo bedøvet på en måte, der man ligger helt i svime av smerten Det er standard prosedyre ved rotfylling tror jeg. Tannlegen min sa i alle fall at jeg måtte si fra når jeg begynte å kjenne smerte slik at hun kunne sette bedøvelse rett i rota. Sagt på en måte som om det ville skje uansett. Forøvrig har jeg stor medfølelse for deg. Jeg hadde aldri klart en rotfylling uten bedøvelse i rota. Bare de siste mm før det gikk hull inn til rota var en uendelig stor lidelse. Nå skal det sies at jeg har enormt sensitive nerver i munnen. Jeg fikk borret et bittelitehull helt fremst i munnen uten bedøvelse. Det var snakk om 25-30 sekunder bare tror jeg. Det var såpass vondt at jeg faktisk trodde at jeg hadde sprengt et blodkar i hodet og var i ferd med å dø. Det er egentlig litt rart for jeg har veldig høy smerteterskel overalt ellers i kroppen, men akkurat når det gjelder tennene er jeg sinnsykt sensitiv. Til trådstarter: Det viktigste av alt er at du forteller tannlegen din på forhånd at du har sprøyteskrekk. Egentlig er dette noe du burde tatt opp allerede da du bestilte timen. Det gjør utrolig vondt å borre i fremtennene. Gjorde det selv bare noen få sekunder, og trodde jeg skulle dø på meg der jeg satt. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Meen jeg hadde flaks, tannlegen min er litt hot og hjalp jo seff når puppa er midt i tryne når hun borer Ja det er det eneste høydepunkted med å gå til tanlegen. Dama selv. Har ingenting imot å gå til tannlegen.. hva det er så farlig med ? no problem. Hadde det vert en mann derimot... Eneste farlige hos tannlegen er sprøyta selv. jaja skal tenke på sex,damer,puppene hennes. At det er inngangsbiletten til sex med henne rett etterpå.. Må bare ta anti-aids sprøyte... Hvem fant opp smerter `? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Meen jeg hadde flaks, tannlegen min er litt hot og hjalp jo seff når puppa er midt i tryne når hun borer Ja det er det eneste høydepunkted med å gå til tanlegen. Dama selv. Har ingenting imot å gå til tannlegen.. hva det er så farlig med ? no problem. Hadde det vert en mann derimot... Eneste farlige hos tannlegen er sprøyta selv. jaja skal tenke på sex,damer,puppene hennes. At det er inngangsbiletten til sex med henne rett etterpå.. Må bare ta anti-aids sprøyte... Hvem fant opp smerter `? Artig innlegg. Trakk litt på smilebåndet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Meen jeg hadde flaks, tannlegen min er litt hot og hjalp jo seff når puppa er midt i tryne når hun borer Copy that, happy times. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 var da hos tanlegen for noen dager si. Den tynneste borren is'te , og eg kjente så vidt den tynne sprøyta Gikk jo helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå