Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sprøyteskrekk. Skal snart til tannlegen ! Hjelp!

viste19

Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette er i feil kategory men jeg prøver:

---------------------------------------------------------

Hei. Jeg har da sprøyteskrekk, og skal til tannlegen 25 august. Der jeg har 2 store hull og 2 små. ( Litt for mye LAN partys kan man si )

Skal borre da og HATER SPRØYTER!!!!!!!

Hvordan kan jeg få vekk denne sprøyte skrekken.

Kan jo ikke se en annen vei når jeg må ha munnen åpen. Må få vekk sprøyte skrekken før 25 august

Takker for alle svar ! !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiver meg på den der :p

Sist gang traff tannlegen en sånn nerve, var halvveis lam i leppa i 1 mnd etterpå. Men fy faen så vondt det stikket gjorde, kjente han traff roten på tanna.. Etter det er jeg redd for å gå dit og :p

Edit:

Jeg skulle jo ikke skremme deg mer, bare ble sånn :p

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Lett: Ikke bruk bedøvelse.

Det kan svi og kile litt når de borrer, men det er ikke så ille. Har aldri brukt bedøvelse, da jeg ikke liker sprøyter, smerten man får hos tannlegen er ikke så ille, hvis man ikke skal trekke tenner, da gjør det helvettes vondt, men det gjorde jeg bare et par ganger.

Det gjør ikke vondt, mer ubehagelig, som når du spiser is og får frysninger.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Enda mer smertefritt:

Be tannlegen legge bedøvende krem på tannkjøttet først, da vil mye av smerten/ubehaget rundt sprøyten forsvinne. (om ikke helt og).

Anbefaler og å bare lukke øynene når sprøyta finnes frem, ikke vits å se på ondskapen.

Lenke til kommentar

Jeg har boret med og uten bedøvelse. Det er ikke spesielt behagelig uten bedøvelse, men ikke spesielt vondt heller. Men jeg foretrekker bedøvelse (jeg har ikke sprøyteskrekk). Dessuten er det kult å spise etterpå, for da faller all maten ut av munnen uten at du merker det :p

Lenke til kommentar

Husker got sist gang jeg var hos tannlegen, og borret.

Jeg sa det som det var til fyren, og fikk heldig vis sånn bedøvelses "guffe"

på tannkjøttet, kjente sprøyta litt, men var ikke så altfor ille.

Jeg anbefaler deg å si det til tannlegen, så han/hun er litt ekstra forsiktige :p

Lukk øynene og tenk på noen eller noe du liker eller kommer i godt humør av.

Lenke til kommentar
Hiver meg på den der :p

Sist gang traff tannlegen en sånn nerve, var halvveis lam i leppa i 1 mnd etterpå. Men fy faen så vondt det stikket gjorde, kjente han traff roten på tanna.. Etter det er jeg redd for å gå dit og :p

Det samme skjedde med meg :cry: Det gjorde vondt, glad jeg ikke trenger å trekke flere tenner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Dette går så bra så. Hvis du tenker på alternativene blir det nok litt enklere å ta sprøyta ; Alt. 1 Ta sprøyta, smerte varer toppen 5 sek. Alt. 2 Ikke ta sprøyta, smerten kan vare i 30-60 min, kanskje mere.

Du skal jo tross alt borre 4 hull.

Når det er sagt, så har jeg aldri hatt bedøvlse hos tannlegen jeg heller, og jeg har borret ett par ganger, og fikset på noen knuste tenner ett par ganger. Det er ikke så ille som de vil ha det til.

:)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Dette går så bra så. Hvis du tenker på alternativene blir det nok litt enklere å ta sprøyta ; Alt. 1 Ta sprøyta, smerte varer toppen 5 sek. Alt. 2 Ikke ta sprøyta, smerten kan vare i 30-60 min, kanskje mere.

Du skal jo tross alt borre 4 hull.

Når det er sagt, så har jeg aldri hatt bedøvlse hos tannlegen jeg heller, og jeg har borret ett par ganger, og fikset på noen knuste tenner ett par ganger. Det er ikke så ille som de vil ha det til.

:)

...så prøver du en rotfylling og sier det samme.

Bedøvelsen fra tannlegen fungerer ikke spesielt bra på meg, så jeg må ha ekstra-bedøvelse rett i rota når jeg rotfyller. Problemet er at denne bedøvelsen tåler jeg ikke. Så du kan tenke deg følelsen av å ligge i et par timer hvor tannlegen filer bort nerva uten bedøvelse. Man blir jo bedøvet på en måte, der man ligger helt i svime av smerten :p

Me som jeg har sagt, så finnes det tannleger som kan gi deg lystgass. Dette er litt dyrere, men et godt alternativ til sprøyte :) Det bedøver ikke på samme måte, men det gjør deg veldig likegyldig til smerten...

Lenke til kommentar
Borring uten bedøvelse går helt greit. Er bare å... hehe... bite tenna sammen og tenke på noe annet.

Sprøyter er ikke så farlig likevel. Et minimalistisk stikk i munnen, og lamheten sprer seg.

1. Det kommer an på HVA du skal borre og hvor mye. Dessuten har folk forskjellig smerteterskel

2. Det der funker omtrent som å si "det er ikke så farlig å fly" til en med flyskrekk. Jeg tror virkelig du har funnet de magiske ord for å helbrede forbier!!

Lenke til kommentar
1. Det kommer an på HVA du skal borre og hvor mye. Dessuten har folk forskjellig smerteterskel

2. Det der funker omtrent som å si "det er ikke så farlig å fly" til en med flyskrekk. Jeg tror virkelig du har funnet de magiske ord for å helbrede forbier!!

1. Han skal borre tenner. Duh!

2. All frykt kan overvinnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...