.sere Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg og ei venninne kom over noen fryktelig billige billetter til London for ei uke siden, og uten å tenke oss så alt for mye om kjøpte vi to. Senere fant vi ut at man må være over atten for å overnatte på bortimot alle motel, som er den løysninga lommeboka vår strekker til. Noen som har forslag til andre billige løysninger, eventuelt vet om motel/hostel som tar inn folk under atten i London? Ingen av oss er videre kjennt i byen, så tips til hva man kan finne på tas imot med stor takk. (Tenker selvfølgelig på ting utenom de obviouse turistatraksjonene.) Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Generator Hostel kan tilby dere overnatting på privat rom, selv for de som er under atten. http://www.generatorhostels.com/london/pricesandrooms/ Har ikke bodd på stedet selv, men vet at det er populært blant "billigreisende". Stedet markedsfører seg selv som "Party Hostel", men la dere ikke skremme av det. Så noen generelle tips om London som reisemål: - Kjøp Travelcard til tube'en med en gang dere ankommer byen, velger dere Travelcard for soner 1 og 2 er dere sikra mesteparten av det som er verdt å besøke. Enkelbilletter er dyre, og dere kommer uansett til å reise mye med offentlig transport. - Besøk en musikal og/eller et teaterstykke. Dette er obligatorisk når man besøker London etter min mening, og jeg ble mektig positivt overrasket første gangen jeg var på dette. - Unngå et besøk på Madame Tussauds. Overpriset til tusen, laaange køer for å komme inn, stor trengsel inne på stedet, og middelmådig underholdning. Turistfelle nummer 1 i London. - Forhåndskjøp en billett i London Eye. Også her er det lange køer for de som velger "drop in", men kjøper dere billett på forhånd, sparer dere mye stamping i kø. Attraksjonen tilbyr en utrolig utsikt over London som dere aldri vil glemme. Har du mer spesifikke spørsmål, fyr løs. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 It's funt to stay at the YMCA Trodde det var muligheter for de under 18 der, men ble fort litt usikker nå. Kontakt dem, så får dere svar. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Takk for svar! Det var fullt på stedene dere nevnte, men vi har fått reservert et privat rom på et hostel i Green Lanes, som ligger nord i London. Aner ikke hva slags sted det er, eller hvor langt det er inn til sentrum derfra, så setter stor pris på om noen har innspill på dette. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Alt om offentlig transport i London: tfl.gov.uk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå