bonaqua Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hei Har ca 40-50 kassetter med videoopptak, gjort fra begynnelsen av 80 åra og fram til meir moderne ting tok over. Er nå seriøst redd for at eg må ta meg bryet med å få dei over på HDD og DVD slik at eg kan sjå på dei også om 10 år når eg aldri får tak i ein VCS spiller meir. Eg har ein videospiller av "nyere format" klar til dette bruket, men kva trengs av utstyr for å koble den til pcen? Kort, programvare osv? Kjører windows vista, med 2 GB ram på maskinen som er tilenkt dette. Skal ikkje lagre alt på HDD for evig, men rekner med at eg må til innkjøp av 1 terra ekstren disk som mellomlagring til eg får det over på DVD? eller må den være intern for farten sin skyld? Viss Pinnacle blir foresltått leste eg i eit anna innlegg her at eg måtte passe på å ikkje komprimere for mye. Målet er at min mor skal kunne sjå dette på sin dvd spiller i eit OK format. Korleis skal det komprimeres? Endret 5. august 2008 av bonaqua Lenke til kommentar
o0 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kanskje denne guiden er til hjelp: http://www.dinside.no/php/art.php?id=116161 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg lurte litt på overskriften din: "VHS til video". Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Stusset litt over den også. "konvertere VHS til digitalt videoformat" eller noe i den duren ville nok vært mer passende. Uansett, må ha i mine innlegg. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 sånn kan det gå med overskriften når ein er trøtt og skriver slike innlegg men skal sjekke linken dere sendte! takker! Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) var ikkje kjempeinformativ den saken der, men trur eg har eit gammelt videokort liggende ein eller annan plass.. Endret 5. august 2008 av bonaqua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå