Minkee Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hei. Etter mye om og men så bestilte jeg et par høytalere fra netthandelen.no som ser sånn ut; http://www.netthandelen.no/visProdukt.aspx...p;StuntID=44497 Det jeg nå lurer på,er hva slags forsterker jeg trenger for å kunne spille disse fult ut,forsterkern må gjerne klare litt mer. Trenger også tips til hvilke høytalerledninger jeg burde kjøpe,og da mener jeg sånn som ville blitt brukt på CV-høytalere. Når det er sagt,så ser jeg for meg at disse høytalerne kommer til å ryke en vakker dag... Så jeg prøver å tenke litt langt,altså..hvis jeg bestiller en passe bra forsterker nå,så kan jeg brokoble(?) forsterkern med en effektforsterker senere for så å bestille meg noen CV-høytalere. Dette blit mitt første anlegg. ... NAD forsterkere er forresten noe jeg har veldig lyst på,av en eller annen grunn. Håper at noen kan komme med gode tilbakemeldinger,har ikke så veldig mye peiling så. Endret 23. august 2008 av Minkee Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Begge bassene er aktive Hmm.. dette får meg til å undre. Aktive basselementer trenger en innebygd forsterker. Men ut i fra det jeg kan se så inneholder ingen av høyttalerne dette. Men de fungerer sikkert slik de skal for din del. Hvor mye betalte du for høyttalerne og hva er ditt budsjett når det kommer til reciever/forsterker? Jeg går ut i fra at det er et stereooppsett du skal ha og ikke surround/hjemmekino? Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg betalte 951kr for disse høytalerne,men det ble jo 600kr i frakt pga at det var 50kg som skulle sendes oppover. Og ja,dette skal være stereo og ikke surround. Når det kommer til forsterker så har jeg tenkt på ca 6000kr,googlet litt iste og fant noen som selgte disse høytalerne på finn.no fordi de hadde kjøpt for liten forsterker,det er noe jeg IKKE vil skal skje,med tanke på at jeg har planer om å brokoble(?) denne forsterkeren med en effektforsterker senere for så å bestille meg noen nye høytalere. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Tapco Juice J•2500? Designet av Mackie (som ikke er et helt ukjent navn innen proff-lyd), og etter hva jeg har forstått konstruksjonsmessig lik forsterkere fra Mackie, QSC osv. Ca. 2 x 575 watt i 8 ohm og 2 x 750 watt i 4 ohm (kontinuerlig sinuskurve, gjennomsnittlig effekt pr kanal, begge kanaler i drift, 20 Hz - 20 kHz) , kr. 5 495,-. Endret 4. august 2008 av epifant Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Til meg så står det at den koster "Veil. pris: NOK 2 995,- inkl. mva" Men det så jo ut som en veldig god forsterker da...hva er mulighetene da? går det an å f.eks koble på en ekstra aktiv subwoofer på den? eller koble på en effektforsterker? edit: så på feil Endret 5. august 2008 av Minkee Lenke til kommentar
epifant Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Du kan ikke koble på en effektforsterker (da trenger du en forforsterker med flere utganger, en miksepult eller et aktivt delefilter), men du kan kjøpe en til og brokoble dem. Om du noen sinne skulle få bruk for mer enn 2 x 575 watt riktignok, noe jeg tviler veldig sterkt på. I så tilfelle ville du hatt 2 x 1500 watt i 8 ohm eller 2 x 2500 watt i 4 ohm, og da begynner sikringsskapet ditt å sette begrensningen. Men hørselen din ryker nok leeeeeenge før det... Endret 5. august 2008 av epifant Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Men, er det strømtilkobling på disse høyttalerne??? Det må det jo være dersom de er aktive, noe jeg tviler på at de er.. Sannsynligvis netthandelen som er upresise med varebeskrivelsen. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Nei, det er bilde av helt vanlige høyttalerterminaler, så det er nok snakk om normale høyttalere. Det er mulig Netthandelen mener at begge elementene er aktive, som i at den ene ikke er et slaveelement. Da blir produktteksten litt mer forståelig Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ok,jeg har da fått en grafikk stereo-forsterker i hus,navn NAD 372(Integrert forsterker) Høytalerne fra netthandelen er spilt inn med en surround-forsterker som hadde 100w på hver kanal. Det første problemet som oppstår er at forsterkern svarter ut..som om den ikke vil spille mer,og da er den bare 2/10 av volumknappen. Noen som har en anelse av hva som kan være galt? Jeg har bi-wiring kobling på høytalerne hvis det skulle gjøre noe forskjell... \\Takk på forhånd. Edit: Jeg var også innpå hifiklubben,søkte opp forsterkeren og tok den testen,fordi de første eksemplarene hadde mest sansynlig litt ødelagt strømforsyning,jeg tenkte det kunne være problemet på denne også siden de nylig har fått inn en hau på lager igjen,men det var ikke problemet. Edit2: Det er vel ikke noe med at forsterkeren også må spilles inn? Endret 23. august 2008 av Minkee Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hvordan har du koblet høttalerkablene? Husket og fjerne broen mellom terminalene siden du kjører bi-wiring? Test gjerne uten bi-wiring og. Kan evt teste forsterkeren på noen andre høyttalere og se om samme skjer der. Strømkabelen har nok neppe noe å si. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du bumper tråden etter 6 minutter siden siste innlegg? Det må være ny rekord.. Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Men det var ikke akkurat problemet. tips? Update: Jeg tok av de to ledningene som egentlig skulle drive bassen selv og nå fungerer det jo utmerket. Det er vel bare noen justeringer som skal til tenker jeg... Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Fikk løst problemet,feil kobling på kablene bare. -Steng- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hvorfor i alle dager skal man stenge tråden med en gang du har løst problemet? Hva hvis andre får et liknende problem; da skal man ikke fjerne aktuell informasjon som kan hjelpe dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå