Machaud Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei! Jeg har hittil vært en agnostiker, og vært veldig skeptisk til min ideologi. Det er også klart for meg at i disse dager er det ikke særlig "populært" å være troende. Men i det siste har jeg hatt en følelse av nærhet til Gud, og jeg vil fortelle til dere hvordan jeg fikk en slags bekreftelse på min intuisjon. Dette var kvelden før solformørkelsen; Jeg hadde tatt noen pils for å roe ned etter en hektisk dag. Jeg har stått ovenfor noen vanskelig avgjørelser i det siste som kommer til å avgjøre min fremtid, som igjen har ført til svært bekymringsfulle og stressfulle dager. Og før jeg gikk til sengs fikk jeg det for meg å gjøre noe som virket veldig uvanlig for meg, nemlig å be til Gud. Jeg ba om at alt skulle gå vel ved de avgjørelsene jeg hadde tatt, og jeg ba om at de rundt meg skulle ha det bra og leve lykkelig. Jeg ba også om et tegn på at det jeg ba om skulle bli hørt. Morningen etter stod jeg opp tidlig fordi jeg ville gjerne få med meg solformørkelsen da dette er en sjelden begivenhet. I det jeg gikk inn på stuen så jeg et kors med en rosenkrans formet av lyset som kom gjennom persiennen. (Kan også nevne at det ikke var noe annet lys som kom igjennom persiennen.) Jeg syntes dette var veldig interressant og min første tanke var å ta et bilde av dette for å vise til vennene mine. Jeg tok frem mobilen og tok et bilde. Alt virket OK, men i det jeg skulle bla opp bildet, var det ikke på mobilen i det hele tatt. Jeg prøvde èn gang til, men denne gangen streiket den helt og den slo seg av. Jeg tenkte da at dette var noe som var ment for mine øyne, og ikke noen andres. Jeg har lenge tenkt på dette lenge og jeg finner dette til i det minste å være en meget spesiell hendelse. Jeg lurte da på hvilke tanker dere har rundt dette og om noen har hatt en likende hendelse i livet sitt. Takk. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dette er nok desverre ikke den beste plassen til å få religiøse råd, snart kommer nok ateistene som en flokk sultne ulver for å rive i stykker det du skriver om og spy det ut igjen som en uformelig mørk masse. Jeg vet ikke når det gjelder korset du så. Kanskje bare en optisk illusjon? Kanskje bare det var noe du så etter? Hvem vet? Men jeg vet hvertfall en ting sikkert og det er at hvis du fortsetter å lete etter Gud, så lar han seg finne. Han vil være der med deg, og du vil merke det at han ikke vil forlate deg så lett. Han har lyst å være hos deg for alltid. Hvis du beholder dette som du føler du er i nå og f.eks. leser bibelen, så vil du fort merke at det er veldig mange ting i bibelen som du aldri har lagt merke til tidligere. Plutselig er det veldig mye som virker forståelig istedenfor å virke som noe religiøst sludder (hvis du da noengang har tenkt dette). Men ja. Hva har du å tape på dette? Det er verd å undersøke nærmere etter min mening. Jeg begynte å snuse litt på det og etter det har jeg ikke klart meg uten Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Denne "åpenbaringen" blir hva du gjør det til! Viss du vil at det skal vær en åpenbaring,så kommer du til å gå rundt å tro det. Det trenger ikke å vær noe som helst,en illusjon kanskje. Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg er klar over at hvis man leter etter noe vil man finne det. F.eks filmen 'The Number 23" er et prakteksempel på akkurat dette. Jeg er også klar over at dette kan sees fra mange forskjellige perspektiv og jeg er neppe ute etter religiøse råd fra et nettforum. Jeg syntes bare at det hadde vært interressant å høre forskjellige tanker rundt hendelsen, og derfor kunne det ikke være bedre å poste dette på noe annet sted et forum som dette. Jeg tar selvfølgelig dette med en teskje salt, men jeg synes da som sådan at denne opplevelsen har gitt et inntrykk. Ateistene er selvfølgelig velkommen til å kritisere innlegget som de vil. Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Men jeg vet hvertfall en ting sikkert og det er at hvis du fortsetter å lete etter Gud, så lar han seg finne. I hvilken form? Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Denne "åpenbaringen" blir hva du gjør det til! Viss du vil at det skal vær en åpenbaring,så kommer du til å gå rundt å tro det. Det trenger ikke å vær noe som helst,en illusjon kanskje. Jeg er fullt klar over hva jeg ser og ikke ser. Rorschach-metoden er jeg kjent med, og den kan fullt mulig være relevant til dette tilfellet. Men dette var ikke en illusjon. "Tegnets" betydning for meg er klar og jeg har allerede gjort opp en mening om den. Jeg postet dette innlegget kun for deres input, ikke for at dere skulle konkludere for meg at at det jeg så var en illusjon. Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvis lyset ikke lot seg fange på kameraet, er det heller ikke synlig for det menneskelige øye. Dermed var det noe du forestilte deg. Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hvis lyset ikke lot seg fange på kameraet, er det heller ikke synlig for det menneskelige øye. Dermed var det noe du forestilte deg. Leste du mitt første innlegg i det hele tatt? Bildet ble ikke fanget av kameraet i det hele tatt. Kameraet slo seg av i det andre forsøket på å fange bildet. Vennligst ikke kom kommentarer om du ikke leser det første innlegget. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dersom jeg hadde sett noe lignende hadde jeg dratt opp persiennene for å se hva som skapte det rare lyset. Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Godt poeng Endret 4. august 2008 av Machaud Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg tror ikke på deg, men vil si at sjansene er større for at hjernen din forårsaket en slik opplevelse enn at den kristne guden finnes. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvis du leter lenge nok etter tegn så finner du dem. Det er mange tilfeller der folk ser religiøse tegn i hverdagen, du har toasten som hadde jomfru maria, og i "Penn & Teller" er det ei som så Gud som var risset inn i døra. Det at du så et kors i form at et lys bak persienner kan være alt mulig, godt mulig at du trodde du så et kors siden du våknet tidligere enn du pleide. Det kan forklare hvorfor mobilen ikke viste bildet du så. For min del så blir alt lys om morgenen seende ut som "God Light" de første minuttene, kommer an på hvor raskt jeg står opp, og om øynene mine er tilpasset lyset. Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hvis lyset ikke lot seg fange på kameraet, er det heller ikke synlig for det menneskelige øye. Dermed var det noe du forestilte deg. Leste du mitt første innlegg i det hele tatt? Bildet ble ikke fanget av kameraet i det hele tatt. Kameraet slo seg av i det andre forsøket på å fange bildet. Vennligst ikke kom kommentarer om du ikke leser det første innlegget. Jeg kommenterer det jeg vil. Rare ting skjer. Hvem har ikke sett rare skyformasjoner, for eksempel? Endret 4. august 2008 av Velkopopovicky Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg tror ikke på deg, men vil si at sjansene er større for at hjernen din forårsaket en slik opplevelse enn at den kristne guden finnes. Tror ikke på meg? Hvis du ikke tror på historien min fra begynnelsen av, hvorfor i det hele tatt prøve å hypotetisk sett rasjonalisere hendelsen. Dette fører bare til at hele tråden blir avsporet og forminsker sjansen til sakelige innlegg. Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hvis du leter lenge nok etter tegn så finner du dem. Det er mange tilfeller der folk ser religiøse tegn i hverdagen, du har toasten som hadde jomfru maria, og i "Penn & Teller" er det ei som så Gud som var risset inn i døra. Det at du så et kors i form at et lys bak persienner kan være alt mulig, godt mulig at du trodde du så et kors siden du våknet tidligere enn du pleide. Det kan forklare hvorfor mobilen ikke viste bildet du så. For min del så blir alt lys om morgenen seende ut som "God Light" de første minuttene, kommer an på hvor raskt jeg står opp, og om øynene mine er tilpasset lyset. La oss si at dette ikke var "God-light" og øynene mine var tilpasset lyset, hva er det ditt videre argument? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg tror ikke på deg, men vil si at sjansene er større for at hjernen din forårsaket en slik opplevelse enn at den kristne guden finnes. Tror ikke på meg? Hvis du ikke tror på historien min fra begynnelsen av, hvorfor i det hele tatt prøve å hypotetisk sett rasjonalisere hendelsen. Dette fører bare til at hele tråden blir avsporet og forminsker sjansen til sakelige innlegg. Det er du som sier at "det var dette som skjedde, og det var ingen illusjon. Basta". Dette tror heller ikke jeg på. Det er selvfølgelig mulig at det er sant, men jeg regner det som ganske usannsynlig. Endret 4. august 2008 av flammekaster Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg tror ikke på deg, men vil si at sjansene er større for at hjernen din forårsaket en slik opplevelse enn at den kristne guden finnes. Tror ikke på meg? Hvis du ikke tror på historien min fra begynnelsen av, hvorfor i det hele tatt prøve å hypotetisk sett rasjonalisere hendelsen. Dette fører bare til at hele tråden blir avsporet og forminsker sjansen til sakelige innlegg. Jeg kan jo ha feil? Derfor helgarderer jeg ved å svare på den måten. Endret 4. august 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 La oss si at dette ikke var "God-light" og øynene mine var tilpasset lyset, hva er det ditt videre argument? Da kan det være at en formasjon bak persiennene formet noe som lignet på et kors, når du skulle ta bilde så blåse det og formasjonen ble ødelagt. Så ble det vindstille og formasjonen kom tilbake. Kan være at du sugde i å ta bilde, eller det kan være at kvaliteten på kameraet var elendig, kanskje det var noe som blokkerte kameraet annet enn Gud's vilje, som for eksempel smuss. Lenke til kommentar
Machaud Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg tror ikke på deg, men vil si at sjansene er større for at hjernen din forårsaket en slik opplevelse enn at den kristne guden finnes. Tror ikke på meg? Hvis du ikke tror på historien min fra begynnelsen av, hvorfor i det hele tatt prøve å hypotetisk sett rasjonalisere hendelsen. Dette fører bare til at hele tråden blir avsporet og forminsker sjansen til sakelige innlegg. Det er du som sier at "det var dette som skjedde, og det var ingen illusjon. Basta". Dette tror heller ikke jeg på. Det er selvfølgelig mulig at det er sant, men jeg regner det som ganske usannsynlig. Jeg sier ikke at jeg har sett en slags Guds åpenbaring. Jeg sier at jeg har sett et lys formet som et kors med rosenkrans. Hva betydningen av dette for meg er personlig og ønsker ikke videre å dele dette med noen. Det kom ganske klart frem i min første post hva min intensjon var, men det var i hvert fall ikke å be andre sette spørsmål til min observasjon eller min psyke. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Såvidt jeg vet skal det ikke være mulig å bevise Gud, etter hva bibelen forteller. Så om man f.eks. hadde tatt bilde av Jesus, så tror jeg ikke det hadde vært noe på bildet. I bibelen er det en klar forskjell mellom tvileren Thomas og de skriftlærde som ba om tegn. De skriftlærde trodde ikke Jesus var Guds sønn i utgangspunktet, og selv om de hørte Gud tale til Jesus fra himmelen så bortforklarte de det, og Jesus gav dem heller ikke noen tegn når de bad direkte om det (for de ville bare ha bortforklart dette også). Men Thomas trodde allerede, han ville bare ha bekreftet at det faktisk var Jesus og ikke noe annet. Endret 4. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå