JVD Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg har lånt en harddisk av typen WDC 80 av en kamerat og han bruker den "Slave" på maskinen sin og jeg har lånt den og jeg bruker win98... har det noe å si? for jeg finner ikke hardisken i win, men har fikset alt med bios. på hardisken er det bare filmer og mp3. så jeg lurer på om det er noen glupinger der ut som kan hjelpe meg??? :smile: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Den er sansynligvis i NTFS filformat. Det kan bare windows 2000, windows Nt og XP lese. Altså ikke 9x serien. Da måtte den ha vert i enten fat32 eller fat16. Windows har en innebygd funksjon til å convertere fra fat32 til ntfs, men ikke tilbake. Da må du bruke et program som partition magic. Det kan convertere fra NTFS til Fat32. Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hvis disken er formatert med ntfs (filsystem) finner ikke win98 den (støtter bare opptil fat/fat32) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg har lånt en harddisk av typen WDC 80 av en kamerat og han bruker den "Slave" på maskinen sin og jeg har lånt den og jeg bruker win98...har det noe å si? for jeg finner ikke hardisken i win, men har fikset alt med bios. på hardisken er det bare filmer og mp3. så jeg lurer på om det er noen glupinger der ut som kan hjelpe meg??? :smile: Mest sansynlig bruker han filsystemet NTFS i WinXP, og dette filsystemet kan ikke leses av Win98.. Win98 har jo som kjent FAT/FAT32 filsystemet. Det du kan gjøre, hvis det fins da. er å finne et lite program som leser NTFS filsystemet (da blir det kun read only via dette programmet ) Lenke til kommentar
petterøes Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 PARAGON NTFS for Win98 Demoen skal gi mulighet til å lese NTFS. For å skrive til NTFS må du ha fulversjonen. Les her NTFS for Win98 Last ned her Demo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå