xantarion Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei. Jeg har et regneark med en hel del rader og kolonner. I kolonne "E" har jeg listet opp serienummer (blanding av bokstaver og tall). Jeg ønsker å få det til slik at hele kolonne "E" har unikt innhold. Dvs. jeg vil ha det slik at skrifttypen i celler i "E" kolonnen blir røde dersom innholdet er identisk med innholdet i en annen celle. Er det mulig ? (Listen begynner å bli litt lang, kjedelig å måtte manuelt søke opp hvert serienummer hver gang, for å sjekke at jeg ikke dobbelt-taster). PS! Jeg har OpenOffice Calc og Excel. Samme hvilket jeg bruker, så har du er løsningen blir jeg glad Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 I excel: La oss si at kolonne E går fra E5 og videre til E100. Merk disse. Du går så på format-menyen, velger conditional formatting. Velg formula i første dropdown meny. Skriv formelen slik: =(COUNTIF($E$5:$E$100;E5)>1) Velg en formattering med (rød) farge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå