Gå til innhold

Best ytelse

Anbefalte innlegg

Ok. Det er en ting jeg lurer på.

Dere som sitter der med f.eks en AMD (spesielt AMD ja!) på rundt 1GHz, den er SELVSAGT klokka så høyt som mulig, og får haugevis av score i 3DMark 2001.

Jeg har fått et intrykk av at dere "ofte" bytter maskin. Altså fra ca.1GHz til en ny AMD XP1900 eler noe liknende. (den blir også klokket det den er god for..) Når dere samtidig har et GF 3 kort, og 512MB RAM, og disker i RAID, OSV...

Hvorfor bytter dere så ofte??

Det kan jo ikke være fordi man ikke får spilt de spillene man vil, de fleste 3D kort klarer det OK.

Bytter dere PC ofte KUN for å få høyere score i 3DMark osv. en venner/kjente? Og hvorfor overklokke et GF3 Ti500 for å få litt fler FPs ut av Q3A, selv om man hadde oppunder 180 fra før?

Er det virkelig noe poeng å "strebe" etter 3DMark poeng i seg selv, eller merker man stor forskjell i ytelse i spill?

Og en ting til: Hvorfor er det oftest AMD folk som har nyest PC og bytter oftest.(det er noe jeg tror, ikke harde fakta), er det fordi AMD kunder er mindre fornøyde, eller fordi de har mer peiling. (Dette tror jeg dere ikke trenger å svare på... Blir vel bare WWIII av det... Men jeg bare funderer...)

Hva slags PC jeg selv har er jo seff. en hemmelighet... (på grunn av sakens stillig vil jeg ikke røpe om jeg er Intel eller AMD Fan)..

Håper dere forstod hva jeg mener da, og ikke tar det som rein Flamebait..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror sikker d er den del som oppgraderer for å ha bedre utstyr enn kompis'n...(kjenner den del av dem selv) Men personlig så bytter jeg en og en komponent etter som den begynner å henge etter og for så å få solgt den mens den har en verdi... D er en av mine hovedgrunner; få d solgt mens man får noe for d! Ellers er d jo arti når ting går kjapt :smile:

Lenke til kommentar

Du har eit poeng, det grenser til reine skjære galskapen.

Sjølv har eg eigentleg alt for dyr maskin i forhold til økonomien (student, har brukt ca. 40000 på data dei siste 30 månadene).

Men ein hobby skal ein jo ha ikkje sant?

Eg har ein teori om at mange av dei som i dag driv med modding og overklokking og diverse for ti år sidan ville brukt tid og pengar på å style og trimme bilen sin.

Det er iallfall det same fenomenet, poenget er å ha noko som er litt betre og finare enn naboen.

Det har ingen direkte nytteverdi å trimme bilen frå 120 til 150 hk, men det blir kanskje litt artigare å kjøre til dagleg.

På same måte har det ingen nytteverdi å få 150 istaden for 120 fps i Q3, men det gjer kanskje at du får overtaket i ein multiplayer session, og det er jo litt moro.

Men det heile er vel eit produkt av overflodssamfunnet, vi har meir enn nok pengar til å klare oss til dagleg, så vi brukar overskuddet på noko vi finn interessant og givande.

Når det gjeld AMD vs. Intel og oppgradering vil eg tru det har noko med pris å gjere. Det er mykje meir overkommeleg å kjøpe ein AMD til ein tusenlapp ein gong i mellom enn det er å kjøpe ein like kjapp Intel til to tusenlappar. Det er mogleg det ikkje blir noko billegare i lengden å ha AMD, men du har iallfall hatt ein del moro(og frustrasjon) med bygging og tweaking.

Prisforskjellen gjer kanskje og at overklokkarane tek litt større sjanser med AMD enn med Intel, og det det dermed går oftare gale?

Personleg har eg kjøpt "berre" to system på to og eit halvt år, og har tenkt å oppgradere til hausten att, sannsynlegvis med AthlonXP2300+ eller deromkring, samt PC2700 RAM.

Lenke til kommentar

Er nok mange som oppgraderer for å få større penis ja, men er nok mange av dem som kun har PC-en som hobby og man bruker gjerne litt penger på hobbyen sin. Litt forskjell på økonomien til folk da(finnes jo noen siv.ing som tjener 500k i året).

Driver du firma og skriver av PC utstyret som "firma utgifter" så kan du trekke fra momsen og så ca halvere det beløpet igjen. Da koster altså AthlonXP 1700+'en din kun rundt 600kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...