Gå til innhold

Går det an å innstallere WinXP på laptop med vista?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så flink på bærbare datamaskiner men jeg har hørt at mange sliter med driverproblemer og sånt når de skal innstallere WINXP på en bærbar datamaskin som har VISTA innstallert? Er det sant?

Og en ting til, jeg har kjøpt 3-4 laptoper til folk jeg kjenner.

Og to av laptopene bråker nesten ingenting. Det er svært stillegående og man merker ikke at den er skrudd på. Men derimot den tredje laptopen bråker noe sinnsykt. Hvordan kan man se utifra spesifikasjonen om laptopen bråker eller ikke?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Spørsmål 1: Det er fult mulig og innstalere winxp på en bærbar med vista det ekke noe problem, det du burde sjekke er at det fins drivere til alt i xp noe det burde være egentlig for de fleste har drivere for xp også nå.

Vis du formaterer pc-en og sletter vista partisjonen og så legger inn xp burde du ikke få noen problemer så lenge du innstalerer alle XP driverne du trenger.

Spørsmål 2: Det du kan se etter er hva pc-en har inni seg, som har den ekstra skjermkort, er den stor og tung for eksempel, har den en kraftig cpu, har den stor harddisk alle disse tingene kan gjøre at en bærbar bråker mer. Ekstra skjermkort trenger ekstra luft for og kjøles ned og det samme med cpu den trenger også kjøling og da blir det mer vifter og mer støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...