Eplekaka88 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har funnet nokken 20 år gamle objektiver (Trur dei er so gamle) Problemet er at dei kunn funker i innelys... Med en gang eg får noko lyst motiv so kommer feilmelding nummer 1 opp: Objektivet og Kameraet komuniserer ikkje... Fjern smuss... Mitt kamera: Canon 450D Gammalt Kamera: Canon 1000D (Gammer verson) Med Film... Ikkje digitalisert... Tips til kva som kan vere gale? Forventar ikkje at dei skulle funke, men spør alikavell... Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg aner ikke hva som er feil, men de som kan ha peiling kommer til å starte med å spørre hva slags gamle objektiver du har. Så, hva slags gamle objektiver er det du har? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hypotese: Eg antar at dette dreier seg om merket sigma da desse er kjent for å ha hatt litt dårleg bakoverkompatibilitet, eg vil tru at grunnen for at desse ''fungerer'' innendørs er at du (eller kameraet ditt) velger å bruke største blender, og objektivet får dermed ikkje nokon ekstra beskjed om å blende ned. Når du da seinare brukar objektivet ute, er det nok lys til at du eller kameraet vil bruke ein lågare blendar, og kameraet sender da ein beskjed til objektivet om at det skal blende ned, beskjeden kjem ikkje fram- og tilbake igjen (grunnet kompatibilitets-problemer med gamal sigmaoptikk og nyere kamerahus) og kameraet går automatisk ut ifra at det er skitne kontakter som er problemet. løysning 1: bruk objektivene i av-modus med største blender, (vil ikkje anbefale dette, da den optiske kvaliteten på gamle budsjett-objektiver er temmeleg laber, spesiellt utan å blende ned.) løysning 2: Bruk objektivet på det gamle analoge kameraet. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Får ta og kjøpe meg ein film og teste ut XD Men det er eit sigma objektiv... Skal på jobb no så eg får ikkje tatt nokon bilder av dei... Minn meg på det Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Et så gammelt Sigma-objektiv er neppe så mye å skrive hjem om uansett, spesielt ikke hvis det ble solgt i kombinasjon med Eos 1000. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Kansje 10 år gammelt... Tenker bare på den Bang Olufsen TV-en vi hadde... den var 20 år Men skal ta bilde når g kjem heim fra jobben... Kva som har skjedd med emnet? Oppdelt i innlegg i emnet? WOOOT? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 BILDER!! Dei tre første er fra Sigma objektivet... Det siste er standar objektivet til Canon 450D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå