Conkey Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har funnet et bare må-ha produkt til iPhone her Noen som vet om dette selges i norge? Er utsolgt på apple sine norske sider. Fra produsenten koster denne $29.99 + $9.99 i frakt. Etter mine beregninger blir dette akkurat over 200nok og tollvesenet vil nok klare å klø noen kroner av meg. Tips for hvor/hvordan jeg får tak i denne taes i mot med stor takk Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 $29.99 er godt under 200,- kr grensen, d.v.s 152,- kr. Frakten inngår ikke i 200,- kr grensen, bare verdien på varen. Nettbutikken heter 'SNEA Store', så det er stor sansynlighet at de bare selges der. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Trodde frakt var inkludert i 200,- grensen? Altså at verdien på varen ble vurdert som over 200,- i dette tilfellet hvor totalen ble ca $40? Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) På tollvesenets sider står det at varer med verdi under 200 - her regnes ikke frakt med varer som i utgangspunktet koster over 200 - her regnes også frakt + evt forsikring med når man beregner avgiften? Er jeg helt på jordet? http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;epslanguage=NO Endret 5. august 2008 av Conkey Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Frakt regnes ikke med om varen har en verdi under 200,- Om varen har verdi over 200,- regnes fraktkostnader med i grunnlaget for avgiften. Eksempel: Vare: 150,- Frakt: 60,- Total verdi: 210,- Denne varen går da inn under tollgrensen på 200,- PS! Du ser at produktet du linket til er til den originale iPhone og ikke til iPhone 3G som selges i Norge, ikke sant? Her finner du tilsvarende produkt til iPhone 3G. Endret 5. august 2008 av josh909 Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Frakt regnes ikke med om varen har en verdi under 200,- Om varen har verdi over 200,- regnes fraktkostnader med i grunnlaget for avgiften. Eksempel: Vare: 150,- Frakt: 60,- Total verdi: 210,- Denne varen går da inn under tollgrensen på 200,- PS! Du ser at produktet du linket til er til den originale iPhone og ikke til iPhone 3G som selges i Norge, ikke sant? Her finner du tilsvarende produkt til iPhone 3G. Takk for svar OG korreksjon av varen:) Dette var til stor hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå