Zeph Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Eg har fått i oppdrag å finne ny telefon til han far. Telefonen kan risikere å bli mista i bakken mykje, mista i møkk og vatn, ligge og riste i ein traktor og bli utsatt for store mengder støv. Ein bondetelefon altså. Den bør ha god skjerm samt responsive og gode taster. Skal brukast kun til SMS og telefon. Får vel fylle ut ei liste. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Foreslår at vi definerer klasser tidlig slik at det blir lettere å fase ut de forskjellige mobilene. I tillegg vil dette beskrive noe av bruksområdet (mulig dette ikke trengs som et eget punkt) mtp kalender, minne, kamera osv. Derav kommer mitt forslag (rev.1.0) Bruksområde: Nevnt over Pris: Uviktig Abonnement: Uviktig Merke: Helst Nokia Klasse: *Sport/aktiv - (f.eks Nokia 5500) Form: *Format - Candybar *Vekt - Uviktig Skjerm: God å sjå på for folk over 60 Andre funksjoner: Nei Batteritid Jo lengre jo betre. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Når jeg skulle hjelpe min far med tilsvarende (han en fæl tendens til å bruke mobilen steder den helst ikke skal brukes, f.eks i et rom fullt av steinstøv. Generelt behandler han mobilene tøft.), etter at han greide å ødelegge forgjengeren til Nokia 5140. Valget falt på Sonim XP1, som visstnok skal være den telefonen som tåler mest. Fikk anbefalt stempel hos amobil. Tror faren min er fornøyd med sin (som forresten er versjonen uten BT), men selv syns jeg det er irriterende at norsk språk mangler (usikker på om det gjelder BT-versjonen.) Edit: Skjermen har ikke særlig høy oppløsning, og er ikke god om du skal bruke den til å se bilder o.l, men den funker helt fint for faren min (som også kun sender SMS og ringer.) Endret 4. august 2008 av mks1001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå