Mbare Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Greia mi er som følger: jeg vil ha en PC til å spille Oblivion, Civ 4 og Spore (når det måtte komme). Utover det, har jeg fint lite bruk for en PC. Har tenkt å bygge den sjøl. Så jeg prøver å presse prisene mest mulig. Jeg har endt opp med: Prosessor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Hovedkort: MSI P35 NEO-F, P35 Strømforsyning: OCV 600w Stealth Xtreme Kabinett: Antec Three Hundred Grafikkkort Sapphire Radeon HD 4850 RAM OCZ DDR2 PC2-6400 XTC Dual Channel 2Gb Skjerm ASUS VW 222U Harddisk Samsung SpinPoint P120 250GB S-ATA DVD-Spiller Samsung SH-S203D Tastatur Logitech Deluxe PS2 Mus Logitech MX518 Vil dette funke etter hensikten? Mangler jeg noe? Noe jeg må tenke på som ikke er nevnt i bygge-pc-guiden på Hardware.no? Takk for alt av innspill. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Nå koster en Intel Core 2 Duo E8400 det samme som en E6850 og er en nyere og bedre CPU. P35 er et "gammelt" brikkesett, og hovedkortet du har valgt er et av de dårligste P35 hovedkortene etter min mening. Legg i ca 400 kr ekstra og velg heller et P45 basert hovedkort. Kjøper du f.eks Asus P5Q Pro vil du også ha muligheten for Crossfire. Ellers ser det greit ut, ser ikke ut som du mangler noe. Lenke til kommentar
Mbare Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 OK, takk! Var akkurat det jeg lurte på og fikk svar på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå