1915 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 bruker amarok som avspillingsprogram, har ca 70 gb addet til biblioteket. musikken ligger på en egen disk. faktisk en raptor disk på 10000 rpm. men ganske ofte så fryser amarok seg og da må jeg bruke "tving avslutt" er veldig irriterende i lengden. har prøvd reinstallering. noen som har forslag til å fikse det ? eller finnes det et bedre og lettere program å kjøre for musikk ? takker Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Banshee er ganske bra. Eg brukar det meir og meir. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er svært usannsynlig at noen her kan klare å gjette seg til hva som feiler Amaroken din, sånn ut av det blå. Det jeg ville gjort er å oppdatere programmet manuelt, feks ved å hente nyeste versjon og kompilere selv. Hvis ikke det fungerer så bør du finne ut hva som skjer når Amarok låser seg. Her er det sikkert noen debug-extentions du kan aktivere. Dersom du ønsker å teste andre musikkavspillere finnes det tusen av tråder om dette, kanskje en ide og holde slik diskusjon der? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 har nettopp installert banshee så skal prøve det en stund så skal jeg komme med tilbakemeldinger. hvis jeg liker banshee bedre bruker jeg den istede for amarok =) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 banshee gikk samme vei som amarok ;( Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jaha. Da er det en viss fare for at det ikke er applikasjonen som skaper problemet. Kan være lurt å verifisere med enda et program. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvilken database backend bruker du? Kansje dte kan være roten til problemet? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Selv om rhythmbox ser ganske simpel ut så er den ikke det. Kanskje prøve den en periode. Eller så har du jo exaile som skal være "amarok for gtk" Masse plugin til den å. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hva med andre programmer som spiller av lyd? Har du problemer med disse samtidig som Amarok henger? Da kan det kanskje være PulseAudio som tuller.. jeg har ihvertfall slitt med det. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 vlc er KUNN for film her. rythmbox blir det error på filene jeg adder. sonata var simpelt, ikke bra synes jeg.... Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvilke filer du adder i rhythmbox blir det error på? Sikker på det ikke er bare cover filer o.l (Ikke musikk filer) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 har en mappe på ca 70 gb med musikk. er kunn mp3 filer i mappa. adder de til rythmbox og ALLE filene blir error ;o må jeg ha noe ekstra plugins for rythmbox ? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har du installert ubuntu restricted extras? Flere år siden jeg har hatt noen problemer med rhythmbox+mp3 problemer. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 jepp det har jeg. kjører linux mint 5 btw Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 dersom øh Linux Mint har Pulseaudio, så kan du prøve en $ ps -ax|grep pulseaudio og så $ kill ***pulseaudio sin PID (IKKE post stjernene rundt her, bare den faktiske PID)*** så prøver du å ser om det er mer stabilt. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 indietrash: Say what? Dersom systemet er satt opp til å bruke pulseaudio er jo det der oppskrift på å fjerne enhver lyd ut av høytalerne. Problemet er nok heller din store musikksamling, og forsøk på å legge til alt på én gang... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 jeg tar bare noen gb av gangen. tar ikke hele mappa på engang altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå