jonasfd Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Morgen godtfolk Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om mine erfaringer etter at jeg begynte å klokke, og samtidig få litt tips og triks til systemet mitt. Samtidig har jeg sett noen poster der ute om folk som er nysjerrig på m3n-ht. System: Amd 64 x2 6400+ Asus m3n-ht (uten den morsomme minnekjølesaken) OCZ ddr2 6400 4gb(xp 64) Ellers har jeg et xfx 9600 alphadog kort som jeg har klokket litt, men fant ut at det er gruset nokk av xfx. Og blir fort for varmt når jeg slenger på noen ekstra mhz. Poster her det oppsettet pcen kjører med daglig: Northbridge kjører 1,42 volt, og minne kjører 1,92. Så langt er dette hva jeg har fått til og kjøre stabilt. Les stabilt som om at pcen fortsatt brukes til enkle ting som web etc uten og lage får mye lyd pga vifter. Og samtidig ikke peake for my når den blir belastet under spilling etc. Cpu er også på maks jeg vil gå med stock kjøler. Tenker på og investere i en ny cpu kjøler i nærmeste fremtid. Det jeg er mest usikker på er minne. Jeg lurer veldig på hvor mye jeg kan dytte det. Nå står det i 1:1 ved fsb. Også veldig usikker på hvor mye jeg kan dytte ut av northbridge. Er ikke så veldig mye og lese om dette kortet der ute. Og de som bruker det kjører stort sett phenoms. Er veldig glad om noen har noen tanker om hvor jeg kan presse ut mer, spesielt rundt minnet. Når det anngår hovekortet er dette det beste kortet jeg noen gang har hatt. (Skal dog nevnes at jeg aldri har logget med fienden (intel)). Finnes 1001 innstiliger for tweaking og overklokking, og det har gode kjøleløsninger, noe jeg synes amd kort har manglet lenge. Og med den nye Phenom 9950, der amd har fått skikk på 4 kjernerene deres, tror jeg dette er et kort som kan appelerer til mange. Så om folk har råd er dette et kort jeg kan anbefale. Skal nevnes at jeg ikke har den ekstra minnekjøleren som jeg nevnte over, da jeg vet at de minnekjølerene som allerede er på mine OCZ skal være vanskelig og få av, og fungerer greit. Kan nevnes at system står foran oppdateringer: 2x raptor for raid 0. Corsair dominator 8500 4gb Ny cpukjøler. Og et til 9600 eller noe 8800XXX brukt. Tar gjerne i mot tips rundt innkjøpslista. Tips og tilbakmeldinger mottas gjerne! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Det minnet du har valgt var rimelig dyrt. Jeg fant nylig memoryc.com, bestilte 4x2gb brikker a 1100mhz v 1.8/1.9volt, kostet meg 1600kr. Jeg håper å få det til helgen. Har ikke handlet der før så er litt spent. Frakt ble ikke mer enn 50kr. Endret 5. august 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Hva med toll da? Eller regnet du det med i prisen? Om der var disse, var det gode brikker da. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) De krever mindre spenning og er ett sett med 4 brikker, hvor på de brikkene du har valgt : 1. Lavere hastighet 2. Mindre minne. / 2 brikker vs 4. 3. Krever mer spenning. Jeg får nok betraktelig bedre oc potensiale med det skulle jeg tro =) Jeg skal gi deg en tilbakemelding når jeg har mottatt dem om evt. toll. Ifølge nettsiden er det 0kr utenfor EU. Endret 5. august 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Du må nok regne med å betale moms + ca 150 i tollgebyr. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Jeg har handlet der endel ganger selv, og betalt moms hver gang. Hvis du har funnet en måte å omgå det på, tas tips imot med glede Endret 5. august 2008 av OldMan Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 OldMan: Jeg slapp å betale noe ekstra da jeg nettopp var og hentet de på posten =). Som var hva jeg trodde også. Jeg har akkurat satt i minnebrikkene, og gjorde en liten test. Du kan lese mer om den her. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Tja står jo på nettsiden at man ikke skal betale toll utenfor EU så vet ikke jeg. Pakken var jo veldig liten, ble vel sendt som rekommendert brev tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå