erlber Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg har et bildegalleri for studentforeningen vår, og nå må vi "sensurere" bildene fra dåpen vår i fjor, slik at nye studenter ikke vet hva de går i møte (det blir kjedelig for dem da). Sensuren gjør jeg ved å hake av chmod vekk alle rettigheter til den mappen bildene ligger i. Dette får imidlertid phpscriptet til å gi følgende feilmelding når en prøver å åpne galleriet: Warning: OpenDir: Permission denied (errno 13) in /www/mib/newsscript/news/showimages.php on line 51 Fatal error: Call to a member function on a non-object in /www/mib/newsscript/news/showimages.php on line 55 Er det en enkel måte å ersatte dette med f. eks. "Galleriet er midlertidig nede"? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 hvis ikke galleriet er i bruk i det heletatt kan du lage en fil du kaller index.php og skrive dette i den: <?php header("HTTP/1.1 403 Forbidden"); ?> ps: hvis det ligger en annen fil i mappen som heter index.php(noe det mest sannsynligvis gjør) så bare rename den til default_index.php eller.no lignende. Så har du den liggende klar til galleriet skal åpnes igjen Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 forøvrig kan man i de fleste gallerier sette permissions, feks bare admin har tilgang til det galleriet. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 å, jeg har ordlagt meg feil... Det er mange gallerier, og jeg skal bare stenge ett av dem. Jeg har et par php-filer som åpner directories og laster disse til siden som gallerier. Lenke til kommentar
hackinnen^ Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 @ foran en funksjon skal vel fjerne feilmeldingen. Jeg har så langt bare brukt dette med MySQL, og da blir det noe slik som dette. @mysql_connect("host", "user", "pass") or die("MySQL sier " . mysql_error()); Du kan iallefall prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå