Gå til innhold

Kulturo: Trailer: Mummitrollets farlige midtsommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
What :cry: Ser ut som en gammel øst-europeisk kunstfilm fra 70-tallet. Ikke at det nødvendigvis er noe feil med det, men Mummi forbinder jeg heller med tegnefilm :p

Dette har nok sin forklaring i at den "nye" filmen er klippet sammen av 12 tv-episoder annimert i Polen og Østerike på slutten av 1970-tallet. Dog med nytt lydspor og oppfriskede farger.

 

Ingenting slår den klassiske tegneserien, denne filmen ødelegger jo Tove Janssons univers.

Da Tove Jansson var aktiv med i den kunstneriske planleggingen av produksjonen, er det vel nærliggende å tro at denne filmen er nærmere Janssons univers enn de japanske tegnefilmene som ble produsert senere. Men jeg er enig i at de originale tegneseriene, med litt skarpere penn og innhold, er best!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette blir kjempemoro. Dukkefilmene er vel en av de få tv programmene jeg husker godt fra barndommen. Disse er jo geniale. Traileren så også artig ut. De gamle dukkefilmene var også dystrere og mindre kommersielle enn de japanske manga filmene. Hufsa f.eks. var jo mye større og skumlere i dukkefilmversjonen. Kan nesten ikke vente med å ta med familien på kino.

 

Er det forresten noen som vet om et sted man kan få tak i de gamle originale dukkefilmene?

Jeg har sett etter disse i evigheter, men har ikke lykkes med å finne de.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...