Gå til innhold

32" med god bildekvalitet

Anbefalte innlegg

Hei.

Til helgen flytter jeg til Trondheim. Vurderer da å investere i en ny TV.

Bruk: Skal se kabel-tv, spille Wii, se dvd-filmer og koble til mac.

Full HD er vel ikke et must men de fleste nye med god kontrast og farge har kanskje det?

Budsjett: 5-6000,- Ny teknologi > gammel toppmodell.

Jeg har ikke peiling på TVer så jeg trenger litt hjelp på veien :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Til helgen flytter jeg til Trondheim. Vurderer da å investere i en ny TV.

Bruk: Skal se kabel-tv, spille Wii, se dvd-filmer og koble til mac.

Full HD er vel ikke et must men de fleste nye med god kontrast og farge har kanskje det?

Budsjett: 5-6000,- Ny teknologi > gammel toppmodell.

Jeg har ikke peiling på TVer så jeg trenger litt hjelp på veien :)

1. Drit i Full HD-jippoen - på en 32" har ikke dett noe for seg i det hele tatt, selv om du skulle spille PS3 sittende 30 cm unna vil det være minimale, om noen forskjeller i denne størrelsen. Full HD har blitt litt som Megapixler på et kamera - det sier virkelig ingenting om bildekvaliteten. Når du får en Shitsui 42" Full HD LCD-tv på Obs til 4995,- osv, så betyr det egentlig styr unna. De har ikke bildebehandling/bildeforbedring, de er som regel dritstygge i designet, og de er satt sammen av annenrangs komponenter.

2. Kjøp deg en DVD-spiller som koster mer enn 500 kr, og en HDMI-kabel. Gjør tven denne tjenesten, og du vil bli overrasket over hvor mye bedre de gamle dvdene dine KAN se ut.

3. Hvis du har et budsjett på 5-6k, ikke gå på en smell og kjøp en superhyperbillig 37" eller noe sånt. Hold deg til 32". Du sier du skal ha den på kabel-tv, og jeg tar utgangspunkt i at det er analogt (boks i vegg - kabel rett i tv). Da kommer du mye bedre ut av det med en 32", så slipper tven å skalere et i utgangspunktet dårlig bildesignal opp til tven. (Større TVer med en virkelig god bildebehandling gjør kabel-tv bra også analogt, men disse koster noe mer enn ditt budsjett)

Til sist noen tips om TVer i denne prisklassen, som gir deg mye for pengene dine:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92781

Ønsker du å legge litt mer i det, sjekk ut LGs 32lg3000 - frekt design, bra bilder og meget gode tilkoblingsmuligheter!

Håper dette var til litt hjelp :) Lykke til med ny tv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...