Veitafan Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei. Til helgen flytter jeg til Trondheim. Vurderer da å investere i en ny TV. Bruk: Skal se kabel-tv, spille Wii, se dvd-filmer og koble til mac. Full HD er vel ikke et must men de fleste nye med god kontrast og farge har kanskje det? Budsjett: 5-6000,- Ny teknologi > gammel toppmodell. Jeg har ikke peiling på TVer så jeg trenger litt hjelp på veien Lenke til kommentar
farnum Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei. Til helgen flytter jeg til Trondheim. Vurderer da å investere i en ny TV. Bruk: Skal se kabel-tv, spille Wii, se dvd-filmer og koble til mac. Full HD er vel ikke et must men de fleste nye med god kontrast og farge har kanskje det? Budsjett: 5-6000,- Ny teknologi > gammel toppmodell. Jeg har ikke peiling på TVer så jeg trenger litt hjelp på veien 1. Drit i Full HD-jippoen - på en 32" har ikke dett noe for seg i det hele tatt, selv om du skulle spille PS3 sittende 30 cm unna vil det være minimale, om noen forskjeller i denne størrelsen. Full HD har blitt litt som Megapixler på et kamera - det sier virkelig ingenting om bildekvaliteten. Når du får en Shitsui 42" Full HD LCD-tv på Obs til 4995,- osv, så betyr det egentlig styr unna. De har ikke bildebehandling/bildeforbedring, de er som regel dritstygge i designet, og de er satt sammen av annenrangs komponenter. 2. Kjøp deg en DVD-spiller som koster mer enn 500 kr, og en HDMI-kabel. Gjør tven denne tjenesten, og du vil bli overrasket over hvor mye bedre de gamle dvdene dine KAN se ut. 3. Hvis du har et budsjett på 5-6k, ikke gå på en smell og kjøp en superhyperbillig 37" eller noe sånt. Hold deg til 32". Du sier du skal ha den på kabel-tv, og jeg tar utgangspunkt i at det er analogt (boks i vegg - kabel rett i tv). Da kommer du mye bedre ut av det med en 32", så slipper tven å skalere et i utgangspunktet dårlig bildesignal opp til tven. (Større TVer med en virkelig god bildebehandling gjør kabel-tv bra også analogt, men disse koster noe mer enn ditt budsjett) Til sist noen tips om TVer i denne prisklassen, som gir deg mye for pengene dine: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92781 Ønsker du å legge litt mer i det, sjekk ut LGs 32lg3000 - frekt design, bra bilder og meget gode tilkoblingsmuligheter! Håper dette var til litt hjelp Lykke til med ny tv! Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har selv flyttet til trondheim og kjøpte denne tven hos elprice. Samsung LE32A330 32". De hadde den på lager så jeg fikk den med en gang. De selger tven 1000 kr billigere enn f. eks. komplett. Har bare hatt tven i litt over et døgn og førsteinntrykket er ihverfall meget bra til den prisen. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Takk takk! Jeg skal notere ned modellnummer til min butikkrunde på lørdag. DVD-spilleren min har HDMI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå