Gå til innhold

Logitech Z-5500 - Koble på skøyteledning

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med at en kabel fra en av satelittene mine på mitt Logitech Z-5500 anlegg er for kort. Er det mulig å forlenge denne kabelen? Har sett på f.eks. denne kabelen fra Hi-Fi klubben. Er det mulig å koble denne sammen med den kabelen som følger med anlegget?

Hvordan kobler jeg de i så fall sammen? Bare tvinner jeg de sammen, eller finnes det noen slags skøyte-boks eller et eller annet som jeg bare kan plugge de sammen i hver ende på?

På forhånd takk for svar.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom tilkoblingen er slik som på bildet er svaret ja:

logitech_z-5500_01.jpg

Dog den kabelen du linker til er OVERKILL deluxe. Til det anlegget du har hadde jeg aldri brukt så mye penger på kabel, du vil aldri merke noe forskjell i lydkvaliteten uansett, da kabelen langt ifra er noen begrensende flaskehals når det kommer til lydkvalitet. På skikkelige forsterkere og høytalere til over 10k kan en starte å diskutere bruk av så dyr kabel.

Denne her er mer enn god nok: (til 6,90pr meter for 10m, og under 6,- for 25m eller mer)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21954897

Når det gjelder selve skjøtingen kan du enten, -tvinne sammen og teipe over med elektrikerteip, -tvinne sammen og ta en krympeslange over, -bruke kabelsko med krympeslange over, eller bruke et skjøtestykke med krympeplast rundt slik som dette: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21903648

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
hvorfor erstatter du ikke bare kabelen helt i stedet for å skjøte? Det er jo mer ideelt og penere

Nå vet ikke jeg hvordan høytalerene til dette anlegget er, men en god del billighøytalere har ikke koblinger bak, man må brekke opp kassen og lodde på nye ledninger inne i selve høytalerene dersom man vil bytte ut hele kabelen.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg allerede har lagt opp alle kablene med stifter, lister og hele pakka, og først nå fant jeg ut at den ene kabelen var for kort. Innbilte meg at jeg hadde brukt en av de to lengre kabelene som fulgte med, men tydeligvis ikke. Argh. Så det er mye greiere å bare skøyte på den ene kabelen som er for kort enn å måtte ta ned alt sammen igjen. Skøyten kommer ikke til å vises uansett :)

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg allerede har lagt opp alle kablene med stifter, lister og hele pakka, og først nå fant jeg ut at den ene kabelen var for kort. Innbilte meg at jeg hadde brukt en av de to lengre kabelene som fulgte med, men tydeligvis ikke. Argh. Så det er mye greiere å bare skøyte på den ene kabelen som er for kort enn å måtte ta ned alt sammen igjen. Skøyten kommer ikke til å vises uansett :)

Lodd vare kabelene i hop og sving rundt litt elekrikkertape.. eller bruk kabelsko.. blir krute godt til små sattelitt høyttalere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...