nordin Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei. Broderns 1,5 år gamle laptop har defekt hovedkort. Regner med at det koster ca 1500 kr å få fikset et nytt et, så da er det vel like greit å kjøpe en ny en siden også batteriet begynner å bli dårlig. Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en grei PC som er brukbart rask og takler Vista. Laptopen skal bare brukes til surfing, chatting og andre ting som ikke bruker særlig til ressurser, men det er greit om den takler f.eks GTA San Andreas med OK oppløsning også. Budsjett: 4k + frakt Noen formeninger om denne, for eksempel? http://www.deal.no/produkt.cfm?id=116085 På forhånd takk! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 4000,- frakt den var knall hard spørr du meg. jeg har denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355133 og er storfornøyd. (er 1 gb ram i den, jeg kjøpte en 2 gb brikke og satte i den, jeg kjører linux på pcn og ikke windows) den er bra til mitt bruk men 4 k med frakt var et hardt budsjett synes jeg noen jeg kjenner og jeg har hørt at acer har veldig mye feil. men jeg skal ikke si at du ikke skal kjøpe den. men jeg anbefaler deg den lenovoen siden jeg har den selv. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 den du over linket til har visst blitt oppgradert litt, den har nå 2 gb. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 aha. jaokei men er nå greit det. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvorfor skal det koste 1 500,- kr for nytt hovedkort. Dersom HK svikter på en 1 1/2 år gammel bærbar er det klart garanti/reklamasjonssak. En bærbar til 4 000,- vil ikke fungere med omtrent noe som helst av spill etter min mening. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hvorfor skal det koste 1 500,- kr for nytt hovedkort. Dersom HK svikter på en 1 1/2 år gammel bærbar er det klart garanti/reklamasjonssak. En bærbar til 4 000,- vil ikke fungere med omtrent noe som helst av spill etter min mening. Det er den delen som man putter laderen i som er helt knukket. Jeg har blitt fortalt at man må ha nytt HK pga dette. Og det får man vel ikke på garantien når feilen er vår? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Da forstår jeg litt mer: Når det gjelder strømkontakt som knekker er det vel i noen tilfeller klart at dette primært har sin årsak i produksjons- eller konstruksjonsfeil. Rett konstruert skal dette være nesten umulig (skal mye til at den knekker på Thinkpaden min, tvilsomt om jeg klarer det på TM en også). Men det er klart at det kan være altfor hardhendt behandling og således ikke en garanti/reklamasjonssak. Hvorfor ikke sjekk her på forumet om andre har samme problem med samme maskin. Men når det gjelder en billig PC. Faktisk vil jeg være nesten så kategorisk at PC-er under 6 000 kr takler ikke Vista og er spillbare. Men det er mitt syn. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 hva med en Acer Aspire One eller Asus Eee? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå