El_Jeffe Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Her er et lite portrett jeg tok av min bror. Det er brukt en Vivitar 285HV til høyre for kamera, med umbrella. Canon EOS 20D 70-200mm f/4L USM Lukker 1/60 Blender 4.0 Håndholdt kamera. Edit: Må også legge til at dette er en crop. Var en noe uheldig komposisjon, med en stor hvit tapetflate til høyre for motivet. Men jeg har også sett i ettertid at jeg kunne latt være å kutte av toppen av hodet når jeg tok bildet. Bildet ble tatt for et par mnd sider når 70-200'en kom i hus :-) Endret 4. august 2008 av El_Jeffe Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg er litt forundret at du har gjort så mye for lyset, og så lite for bildet. At det er en crop gjør det enda verre. Slik det fremstår nå er bakgrunnen helt elendig, og du har tatt bildet ovenfra og ned. Begge deler er store minus i boken. Jeg synes du har gjort rare prioriteringer i dette bildet. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg er vel egentlig enig i det PMnormal sier over her, men jeg vil også legge til at jeg tror du godt kunne kuttet enda mer av toppen. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg kan ikke så mye om komposisjon, men overnfra og ned passet ikke helt på denne lille karen her. Stakkaren ble jo fremstilt som enda mindre. Bakgrunnen var og særs irriterende. Lilla rare krystallting Endret 4. august 2008 av J@cob Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg fant en side for en uke siden som gir noen tips rundt forskjellige former av komposisjon som kan gi spennende resultater for portretter. Du kan jo skjekke den ut og se om det er noe du vil prøve ut. Clickedy. Personelig synes jeg bildet er helt greit, men kunne vel kanskje trengt et personelig touch for å kommunisere hvem personen i bildet er. Det blir litt anonymt for oss som ikke kjenner fyren Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 vil ta tak i lyset, hvis du har kun 1 lyskilde.. så anbefaler jeg deg å skaffe deg en reflektor(hvit papskive f.eks)... Savner litt lys i øynene hans.. komposisjonen har for min del vært bedre om han så mot meg og ikke rett frem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå