Terjeask Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hei. Har noen spørsmål om hvordan jeg skal komme meg ut i nordsjøen som instrument rørlegger. Jobber i dag som vvs rørlegger på land og ønsker gjerne å komme meg ut i nordsjøen. Noen som vet om det er vanskelig å få fast jobb i conoco phillips, bp eller statoil hydro? Trenger jeg kurs eller er det nok med fagbrev som vvs rørlegger for å få læreplass\jobb der ute? Setter veldig stor pris på svar Endret 4. august 2008 av Terjeask Lenke til kommentar
V_B Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 http://www.semcomaritime.com/?lang=DA Lenke til kommentar
eripsa Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei. Har noen spørsmål om hvordan jeg skal komme meg ut i nordsjøen som instrument rørlegger. Jobber i dag som vvs rørlegger på land og ønsker gjerne å komme meg ut i nordsjøen. Noen som vet om det er vanskelig å få fast jobb i conoco phillips, bp eller statoil hydro? Trenger jeg kurs eller er det nok med fagbrev som vvs rørlegger for å få læreplass\jobb der ute? Setter veldig stor pris på svar For å jobbe på plattformer trenger du: Gr.kurs sikkerhet og beredskap, kurs i AT og SJA (tas på nettet) Helseattest for arbeid i petroleumsvirksomheten på norsk kontinentalsokkel (legen din må bruke blankett L-1148) Instrumentrørlegging kommer inn under automasjonsfaget men er du flink å legge tubing ,er det jo sikkert mulig å få seg jobb med din bakgrunn ta et kurs med fittingsleverandørene, foreksempel swagelock eller parker så har du litt mere å slå i bordet med. Operatørselskapene krever som oftest teknisk fagskole og lang offshoreerfaring, men majoriteten av folk med denne type jobber er ansatt hos underleverandører som aker elektro, profitek, simens, national oilwell, grenland group, seadrill enginering, aibel, reinertsen osv. som igjen ofte benytter seg av diverse bemanningsselskaper.. Modifikasjonsmarkedet offshore er rimelig hett om dagen, så mulighetene er absolutt tilstede for å få seg jobb her ute. Lykke til, Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ja det er vanskelig å få jobb i Oljeselskapene Svært få som kommer inn uten gode kontakter og anbefalinger. Søknadstallene per stilling kan på det værste være oppe i Hundrevis, og vel så det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå