Gå til innhold

Western Digital (250gb) vises som 22gb på min Dell?

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag skulle jeg formatere og slette den ène partisjonen (jeg hadde to) og deretter instalere Windows XP home. etter at formaterringeng var ferdig (jeg gjorde dette gjennom setupen som starter når man setter inn XP CD ved start av PCen) startet diverse kopiering av filene for instalasjonen. når alt var ferdig skulle jeg se litt rundt og fjerne unødvendige ting i XP. da så jeg at hardisk C var bare på 20 GB. Jeg har hatt PCen på IT service før og det ble DYRT! og vill heller lære meg hvordan og prøve og fikse dette selv. Har noen eventuelt hatt dette problemet før? hvordan fiksett du det? Det hadde vert fint og fått tilbake PCen ganske fort (jeg sier ikke at dere skal stresse med svar) Også lurer jeg på om man MÅ ha to partisjoner? Kunne godt tenkt meg en partisjon med Windows og mappe systemene på, men vist jeg må ha to partisjoner så er det greit. Og har også søkt litt rundt på forumet, og fant ut at fat32 er noe man ikke burde ha på litt større hardisker, jeg har altid brukt ntfs eller hva det heter. Alså jeg har en Dell til 2300kr ingen ting er byttet ut, utenom hardisken, det er en Western Digital. Si ifra vist dere vill ha modell og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv WD sitt DLG Diagnostic program, du finner det på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/

Se om du finner noe som skriver null til alle sektorer (tar noen timer). Hvis ikke det gjør noen forandring er antagelig disken defekt.

Det går greitt å ha bare en partisjon, men mange foretrekker å ha to.

Den siden der forstod jeg ikke men fant et Diagnostic på en annen side for min hardisk, men vil dette programet prøve og rette feilen? eller vill det bare kjøre en test?

Takk for svar :w00t:

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve. Men antar det bare kjører en test.

Du bør prøve å få til en UBCD. Eller hvis du har floppy kan mange av programmene der kjøres fra diskett.

Det er en mulighet for at det er en korrupt MBR som gir det symptomet.

Her er en alternativ UBCD måte for å slette MBR:

Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR".

Lenke til kommentar
Det er bare å prøve. Men antar det bare kjører en test.

Du bør prøve å få til en UBCD. Eller hvis du har floppy kan mange av programmene der kjøres fra diskett.

Det er en mulighet for at det er en korrupt MBR som gir det symptomet.

Her er en alternativ UBCD måte for å slette MBR:

Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR".

Det der forsto jeg mye av :dontgetit: Kjørte ferdig testen i stad, ser ut til at det ikke er noe feil med hardisken, Men denne testen mente også at den bare var på 22 gb :cry:

Og hva er UBCD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...