Gå til innhold

Tastene funker ikke, etter vannuhell.

mona14

Anbefalte innlegg

Klarte å søle vann utover tastene mine - faaaen.

så funker de ikke lenger, har noen noe tips/råd?

Den er bare 1år gammel, fikk den gjennom en sånn Vgs avtale. Alle elevne fikk en pc for 800*2.- Hadde liksom tenkt å beholde den i noen år til.

Hver så snill o hjelp meg : (

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går ikke bort med en gang legg den på et varme gulv med en gang og det er ikke lurt å sette i batteriet eller å starte den HVIs vann har kommet inn til datan og kortslutter hele dritten.

så for guds skjyld legg den på et varme gulv :D

Lenke til kommentar

det er et par dager siden det skjedde da.

så jeg skla ta ut batteriet nå, og legge det på varmegulvet? med tastene ned?

skjermen virket ikke i begynnelsen den eller, men nå er den kommet på igjen.. men ikke tastene.. hva gjør jeg, om tastene ikke funker igjen etter en dag eller noe på varmegulvet a?

Lenke til kommentar

Da er det nok ikke annet enn å kjøpe nytt tastatur. Vet ikke hva det vil koste på den maskina, men er vel neppe det dyreste som kunne tatt kvelden. Ta kontakt med den norske importøren for å finne ut hvor du evt. kan få tak i nytt. Evt. levere den inn på serviceverksted.

Lenke til kommentar
Da er det nok ikke annet enn å kjøpe nytt tastatur. Vet ikke hva det vil koste på den maskina, men er vel neppe det dyreste som kunne tatt kvelden. Ta kontakt med den norske importøren for å finne ut hvor du evt. kan få tak i nytt. Evt. levere den inn på serviceverksted.

Funker det å kjøpe bare et nytt tastatur til en bærebar?

Lenke til kommentar

Jeg får legge den på badegulvet - varmekabler i gulvet der, så får jeg bare krysse fingrene.

Ellers går det ikke ann å bare bytte tastauret på daten? : /

Veit det er garanti, men er noe sånt spesielt, siden det er en avtale gjennom skolen. Tror ikke det blir dekt da, siden det er min feil. ( Eller katta da )

Lenke til kommentar

Skal jo la seg gjøre å bytte tastatur og det er ikke det dyreste å skifte på en laptop, men som du sier spørs det på garantien ettersom den er kjøpt gjennom skolen.. Prøv å la den tørke i et døgn først ja :)

Tror vannskade er veldig vanskelig å kartlegge, så å prøve seg på en "vet ikke hva som er galt, men tastene virker ikke", kan jo funke :p

Om det er så lurt er en annen sak hehe

Endret av Novis
Lenke til kommentar

Dersom garantien ikke gjelder, men det er likevel mulighet for å kjøpe et nytt tastar - gjør jeg jo det.. Dersom det ikke blir like billig å kjøpe nye data da : p Men det går ann å kjøpe et nyt tastaur til den bærebare altså, ikke en sånn usb greie?

Haha, jeg visste da ikke at det var en vannskade? Jeg var borte jeg, og når jeg kom igjen var den tørr : p Hehehe : ) Det er lov å prøve seg, er det ikke? : p

Lenke til kommentar

Jeg har også laptop uten A S og X taster :(

Det er normalt ikke problematisk å bytte tastaturet, kontakt firmaet som solgte den, eventuelt firmaet som har produsert den. Så lenge den ikke er for gammel er det vanligvis en enkel og rimelig sak og få det byttet. Mitt laptop tastatur er desverre ute av produksjon så jeg sitte med et USB tastatur frem til jeg får handlet meg en ny en. For ordens skyld er det også viktig å nevne at jeg fikk byttet tastaturet tre ganger før det nå til slutt ikke var flere tilgjengelig (ja, jeg vet.. oops!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...