Gå til innhold

Erfaring med mobilkjøp fra utenlandske nettsider?

MP88

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er kanskje et dumt emne, men jeg tar sjansen...

Er det noen der ute som har erfaring med mobilkjøp fra utenlandske nettbutikker?

Tenker da spesielt på:

1. Lønnsomhet med tanke på toll, frakt osv.

2. Rettigheter ved feil, mangler etc

Ser ut som om det kan være noen tusenlapper å spare...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg på 25% moms på alle varer fra utenlandske webshopper + evt tollgebyrer.

Rettigheter ved feil og mangler gis av lovverket i det landet webshopen er fra/selger til. Kjøper du feks fra usa, eller et annet kontinent, har som regel produktene en lokal garanti som kun gjelder i feks USA eller europa.

Du kan sikkert tjene noen kroner på å kjøpe fra utlandet, men det er helt til noe går galt. Med tanke på at nesten hver andre mobiltelefon må inn til service i løpet av sin levetid så er det en rissikosport.

Lenke til kommentar
Legg på 25% moms på alle varer fra utenlandske webshopper + evt tollgebyrer.

Rettigheter ved feil og mangler gis av lovverket i det landet webshopen er fra/selger til. Kjøper du feks fra usa, eller et annet kontinent, har som regel produktene en lokal garanti som kun gjelder i feks USA eller europa.

Du kan sikkert tjene noen kroner på å kjøpe fra utlandet, men det er helt til noe går galt. Med tanke på at nesten hver andre mobiltelefon må inn til service i løpet av sin levetid så er det en rissikosport.

Ja da går vel egentlig vinninga fort opp i spinninga! takk for svar a ialle fall!

Lenke til kommentar
Hei!

Dette er kanskje et dumt emne, men jeg tar sjansen...

Er det noen der ute som har erfaring med mobilkjøp fra utenlandske nettbutikker?

Tenker da spesielt på:

1. Lønnsomhet med tanke på toll, frakt osv.

2. Rettigheter ved feil, mangler etc

Ser ut som om det kan være noen tusenlapper å spare...!

.......må jo nevne at det er mulig å få de du handler av til å merke pakken med "Gift US30$" Da slipper du alt av gebyr og toll......og neida...jeg har aldri gjort noe slikt :innocent:

Lenke til kommentar
.......må jo nevne at det er mulig å få de du handler av til å merke pakken med "Gift US30$" Da slipper du alt av gebyr og toll......og neida...jeg har aldri gjort noe slikt :innocent:

Hjelper stort sett aldri å sette gift på en pakke hvis avsender er et firma. Hvilke firma driver og sender gaver til folk i utlandet?

Ellers er det lurt å huske på at hvis man setter lavere enn reell verdi på en pakke og denne så forsvinner/blir ødelagt, så vil en eventuell erstatning skje med utgangspunkt i den påførte verdien og ikke det du betalte for varen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...