Gå til innhold

Operatør sammarbeid fra helvete


Anbefalte innlegg

Heisann, følte for å dele med dere min frustrerende historie når jeg skulle bytte abonnoment.

 

Jeg er ikke myndig enda, ergo jeg står ikke som juridisk ansvarlig og mitt telenor abonnoment står registrert i min mor sitt navn. Jeg har hatt Djuice magnum i nå 3 år snart, men fikk så vite om onecall som er en god deal!

 

Ok tenkte jeg, og fikk med min mor til å fylle inn personnummer etc. Så får hun mail fra onecall at hun ikke står registrert som juridisk ansvarlig hos telenor. Hva faen tenkte jeg og går inn på "mine sider" på telenor.no for å finne ut hva som skjer.

 

Neida, der står plutslig min stefar som juridisk ansvarlig etter at vi fikk Fri Familie, selv om min mor bestillte dette.

 

Treig som jeg er brukte jeg flere måneder på å få min stefar til å fylle ut hans personalia for å få mitt oncall abonnoment. ENDELIG tenkte jeg, ferdig og fylle ut og fylte inn mitt nåværende nummer til portering.

 

Men neida! Ikke søren, nå får jeg beskjed om at nummeret mitt alt er registrert i onecall og at jeg må ringe kundeservice!

 

Dette fant jeg ut for 20min siden, klokken akkurat passert 18.00 og kundeservice er stengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt se hva operatørene har gjort feil her. Det er jo ikke som om de har endret juridisk eier på noe abonnement uten at de blir bedt om det av den som eier det. Om du/dere har rotet med hvem som er eier av hva, hvordan får du det til å bli operatørens skyld? Mener ikke å rakke ned på noen her, jeg skjønner bare ikke logikken din.

Lenke til kommentar

Enig.

Det er ikke operatørens ansvar å vite hvem som er jur eier for din del, og ved Fri familie så blir alle flyttet til en jur eier. Det er vel bare å sjekke skjemaet dere sendte inn for å finne om det er dere eller de som har surret det vel?

Lenke til kommentar

litt merkelig er det,men virker ikke som telenor har gjort noe du trenger å bli sur over.

Selv unngår jeg telenor, vi har jo alle hørt om hva som skjedde i Bangadesh og sånn.

Da min farfar døde for endel år siden, sto han som juridisk eier av nummeret mitt. Vi sendte mail til telenor, forklarte saken og ville gjøre det om til meg, siden jeg nå var gammel nok til å ha egen mobil. men neida, var ikke så enkelt det. selv om telenor sa hadde fikset det tok det lang lang tid til jeg kunne sjekke inn på mine sider med mitt eget navn.

Veldig tøft at det skal være så vanskelig når du nettopp har mistet en av dine nærmeste.Pappa måtte ringe flere ganger og be dem fikse det.

Byttet til tele2 senere.

Lenke til kommentar

Telenor er ikke ansvarlige for det ulykkene i Bangladesh, saken har jo tatt helt av. Selv ikke i Bangladesh har telenor(grameen phone) fått så mye pepper for noe de ikke er ansvarlige for, kan jo bare nevne at antall arbeidsulykker endt med død i Norge har nesten doblet seg i år iforhold til tidligere.

 

I 2006 var det 31 som døde, i første halvår 32. Ironisk eller hva at ingen i mediene snakker om det, men liker å snakke dritt om en de best annerkjente mobilselskaper i verden.

 

Å feie for egen dør er tydeligvis vanskelig, men å kritisere andre er veldig lett.

 

http://www.nrdb.no/img/wysiwyg/File/NRDB%2...01-20080610.pdf

Regler for portering i Norge.

 

Litt mer diskusjon rundt det her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=937782

 

Ut ifra det trådstarter har oppgitt har ikke telenor gjort noe feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...