Gå til innhold

Modemet ble øddelagt av merkelig grunn. Og Canal digital vil ikke sende nytt modem før om 3 uker.

Anbefalte innlegg

Når jeg våknet i dag så var modemet mitt øddelagt.

Det første jeg gjorde var å restarte modemet, (ta ut strømmen i 10 sek, også starte det igjen).

Det gikk ikke!

Så ringte jeg Canal digital(første gang) så sa de: Prøv å Restart modemet.

Og jeg gjorde det.

Og det virka ikke!

Så ringte jeg igjen Canal digital(en anen person tar tlf`en.) så sier en svenske som jobber for Canal digital at det er noe galt og at det skulle ta 2 timer før de fikk fiksa det og at jeg kom på nett.

Så ventet jeg i 2 og en halv time, men fortsatt ikke noe nett!

Så ringer jeg opp igjen(3 gangen!) Så får jeg høre at en mann sier: sjekk om alle lysene på modemet er på(jeg gjør det også sier jeg: at alle er på bortsett fra det jeg vil ha på,som er internett) så sier han: Da er det modemet dit som det er noe galt med.

Ok sier jeg.

Så sier jeg: Kan du sende meg ett nytt så fort som mulig.

Så sier han: Det er noe galt med leverandøren så vi får ikke sendt ett nytt modem i løpet av 2-3 uker.

Jeg står og tenker: WTF!, er du helt tett eller?!, jeg må ha nett!

Jeg sier til han at: Jeg er helt avhengig av å ha nett, jeg kan ikke være uten nett i 3 uker.

Han sier: Det er ikke noe jeg kan gjøre med det.

Jeg syntes at Canal digital har utrolig dårlig service når de sier 3 forskjellig ting.

Han kunne jo sjekket om det var et modem eller noe igjen på lager ellerno da, men neida.

Så nå har jeg heldigvis fått lov til å låne modemet til mormoren min(som er på hele 800kb/s :( . Modemet mitt som er øddelagt var på 8000kb/s.

Hva mener dere om servicen til canal digital?

Hvis man ringer 3 ganger til forskjellige ansatta hos Canal digital så får man 3 forskjellige svar!

Men jeg lurer fortsatt på hva grunnen til at det modemet er øddelagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jag har haft Canal Digital (CD) i lite drygt 2 år, men känner igen mig med ditt samtal.

på dessa 2 åren har jag över 50 hänvendelser till teknisk support på CD,

Men det bör sägas att man kan komma långt med CD om man pratar till dem på rätt sätt =)

jag själv har nu jobbat med teknisk support i ett antal år och det finns genvägar

Exempelvis har alla support ställen vissa regler som gör det enklare för kunden ex:

1, ber du att få tala med deras teamleader så ska du bli kopplad eller ringd tillbaka NO questions ask.

Kommer du till teamleadern blir det mycket enklare att exempelvis få refunderat tid du är utan nett osv.

På mina dryga 2 år med CDE har jag kanske betalt internet 3 månader =)

även om internet har varit uppe mestadels av tiden får jag refunderat på grund av instabilitet/för låg hastighet/ inte åtgärdat problemet innan den tid de har kontrakt skrivit.

Ett bra tipps är att läsa ALLT i kontraktet du har med CD och begge parters skyldighet,

om du kan kontraktet utantill kommer du långt då de flesta som jobbar på CD inte ens läst det =)

Så jag kan säga 2 saker om CD

De har totalt urusel service instinkt

MEN vet man hur man ska prata till demn så får man vad man vill =)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Der skrev du litt feil men.. En teamleder skal omtrent uten unntak ALDRI snakke med en k. selvom han ønsker dette, og de skal ihvertfall ikke ringe opp en kunde.. Dette er noe heller ikke en kundebehandler skal.. En teamleder kan i enkelte tilfeller ta over samtalen hvis kunden er umulig å prate med.. Hvis en k. er misfornøyd med noe bes han sende skriftlig klage!

En kundebehandler kan som regel ta samme beslutninger som en teamleder, men en teamleder har fordelen av å ha jobbet der lenge og vet hvordan de skal takle kranglete og grinete kunder!

Men du hadde helt rett i en ting, er ikke mange kundebehandlere som har lest kontrakten da dette ikke inngår i opplæringen eller er et krav.. Men, hvis man får en k. som siterer kontrakten har man muligheten til å spørre noen andre i bygget som faktisk har det ;) Er du uten nett over lengre tid og du har ringt inn når nettet forsvant så gir jeg kompensasjon for tiden uten nett, null problem.. Har en k. vært uten nett i 1 uke+++ og aldri ringt inn gir jeg ALDRI kompenasjon da det er kundens oppgave å ringe når problemet oppstår..

Og når det gjelder leveringstid så har et kundesenter på ingen måte mulighet til å påvirke forsendelser osv da det er et hovedlager i Sverige som tar seg av dette.. Så hvis du ringer inn til CD har de ingen mulighet til å "sjekke lagerstatus".. Vi gir melding om hva som skal sendes, og etter det går alt via lageret..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...