Gå til innhold

Kan ikke spille aoc, could not connect to pathc server. can not continue


Anbefalte innlegg

Modemet mitt gikk i dag til helvete, så lånte jeg modemet til mormoren min(som bare har 800kb/s). På det gamle modemet mitt så hadde jeg 8000kb/s men det har nå gått til helveta av en rar grunn(og canal digital vil ikke sende nytt modem føre 3 uker :( ! )

Når jeg trykker på aoc ikonet så starter aoc, så prøver den å laste ned pathcer så kommer det opp: Could not connect to patch server. Can not continue.

Jeg la med et bilde så dere kan se.

Er det nettet mit som er for tregt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
800kb/s er jævlig bra om du virkelig mener det, ingenting å syte over, men tror du misforstår med mbps og kbs :p

Jeg har nå: 815kbps. og jeg syntes det er treigt, hvertfall i forhold til 8000kbps/8mbps

 

Edit: Hva er det jeg misforstår?

Endret av manidress
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle så ser det ut som dette er en routing feil hos Canal Digital eller Telenor - som tydeligvis tar seg av routing videre ut av Canal Digital sitt nett.

 

Tracing route to aoc-eu-control.live.ageofconan.com [78.129.174.130]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
 2     5 ms     5 ms     5 ms  10.201.0.1
 3     5 ms     5 ms     5 ms  195.134.45.209
 4     6 ms     5 ms     5 ms  62.92.249.233
 5    40 ms     5 ms     5 ms  ti0022d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.82.21]
 6     *        *        *     Request timed out.
 7    40 ms    39 ms    39 ms  ti0002c310-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.100.14]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9    39 ms    39 ms    39 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *

og så videre ..

 

Det som er artig er at en kompis som har linje levert av Telenor, kommer seg på:

 

1    51 ms    98 ms   100 ms  speedtouch.lan [10.0.0.138]
2    10 ms     9 ms     9 ms  ti0071a340.ti.telenor.net [146.172.64.xx]
3    10 ms    10 ms     9 ms  ti0007d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.85.141]
4    52 ms    43 ms    43 ms  ti0002c310-so3-3-0.ti.telenor.net [146.172.98.141]
5     *        *        *     Request timed out.
6    42 ms    48 ms    43 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
7    48 ms    60 ms    58 ms  ge0-1.linx.lon.rapidswitch.com [195.66.224.207]
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11    43 ms    43 ms    43 ms  rs01.funcom.com [78.129.174.130]

 

Utdrag fra CanalDigital sine hjemmesider:

 

Feil i området

Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen 05/08 kl. 00:30, men vi tar forbehold om endring av dette.

Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen kl. 16:10.

 

Hvilken nettleverandør har dere andre som opplever feilen?

Endret av ovelar
Lenke til kommentar
I mitt tilfelle så ser det ut som dette er en routing feil hos Canal Digital eller Telenor - som tydeligvis tar seg av routing videre ut av Canal Digital sitt nett.

 

Tracing route to aoc-eu-control.live.ageofconan.com [78.129.174.130]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
 2     5 ms     5 ms     5 ms  10.201.0.1
 3     5 ms     5 ms     5 ms  195.134.45.209
 4     6 ms     5 ms     5 ms  62.92.249.233
 5    40 ms     5 ms     5 ms  ti0022d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.82.21]
 6     *        *        *     Request timed out.
 7    40 ms    39 ms    39 ms  ti0002c310-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.100.14]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9    39 ms    39 ms    39 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *

og så videre ..

 

Det som er artig er at en kompis som har linje levert av Telenor, kommer seg på:

 

1    51 ms    98 ms   100 ms  speedtouch.lan [10.0.0.138]
2    10 ms     9 ms     9 ms  ti0071a340.ti.telenor.net [146.172.64.xx]
3    10 ms    10 ms     9 ms  ti0007d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.85.141]
4    52 ms    43 ms    43 ms  ti0002c310-so3-3-0.ti.telenor.net [146.172.98.141]
5     *        *        *     Request timed out.
6    42 ms    48 ms    43 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
7    48 ms    60 ms    58 ms  ge0-1.linx.lon.rapidswitch.com [195.66.224.207]
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11    43 ms    43 ms    43 ms  rs01.funcom.com [78.129.174.130]

 

Utdrag fra CanalDigital sine hjemmesider:

 

Feil i området

Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen 05/08 kl. 00:30, men vi tar forbehold om endring av dette.

Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen kl. 16:10.

 

Hvilken nettleverandør har dere andre som opplever feilen?

 

Jeg har telenor og jeg kommer meg ikke innpå AoC pga denne feilen...

Lenke til kommentar
Jeg har telenor og jeg kommer meg ikke innpå AoC pga denne feilen...

 

Ser ut som det er problemer med routing ja, kommer ikke inn på noen *.co.uk sider jeg har prøvd, så noen som har snubla i en kabel et sted, eller så driver Telenor med aktiv hjelp for de som forsover seg pga AoC :p

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I mitt tilfelle så ser det ut som dette er en routing feil hos Canal Digital eller Telenor - som tydeligvis tar seg av routing videre ut av Canal Digital sitt nett.

 

Tracing route to aoc-eu-control.live.ageofconan.com [78.129.174.130]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
 2     5 ms     5 ms     5 ms  10.201.0.1
 3     5 ms     5 ms     5 ms  195.134.45.209
 4     6 ms     5 ms     5 ms  62.92.249.233
 5    40 ms     5 ms     5 ms  ti0022d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.82.21]
 6     *        *        *     Request timed out.
 7    40 ms    39 ms    39 ms  ti0002c310-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.100.14]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9    39 ms    39 ms    39 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *

og så videre ..

 

Det som er artig er at en kompis som har linje levert av Telenor, kommer seg på:

 

1    51 ms    98 ms   100 ms  speedtouch.lan [10.0.0.138]
2    10 ms     9 ms     9 ms  ti0071a340.ti.telenor.net [146.172.64.xx]
3    10 ms    10 ms     9 ms  ti0007d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.85.141]
4    52 ms    43 ms    43 ms  ti0002c310-so3-3-0.ti.telenor.net [146.172.98.141]
5     *        *        *     Request timed out.
6    42 ms    48 ms    43 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
7    48 ms    60 ms    58 ms  ge0-1.linx.lon.rapidswitch.com [195.66.224.207]
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11    43 ms    43 ms    43 ms  rs01.funcom.com [78.129.174.130]

 

Utdrag fra CanalDigital sine hjemmesider:

 

Feil i området

Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen 05/08 kl. 00:30, men vi tar forbehold om endring av dette.

Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen kl. 16:10.

 

Hvilken nettleverandør har dere andre som opplever feilen?

og i hvilket området er dette?

 

 

Edit: Er det noe galt med nettet dit og? Eller er det bare aoc som ikke vil starte.

Endret av manidress
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I mitt tilfelle så ser det ut som dette er en routing feil hos Canal Digital eller Telenor - som tydeligvis tar seg av routing videre ut av Canal Digital sitt nett.

 

Tracing route to aoc-eu-control.live.ageofconan.com [78.129.174.130]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
 2     5 ms     5 ms     5 ms  10.201.0.1
 3     5 ms     5 ms     5 ms  195.134.45.209
 4     6 ms     5 ms     5 ms  62.92.249.233
 5    40 ms     5 ms     5 ms  ti0022d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.82.21]
 6     *        *        *     Request timed out.
 7    40 ms    39 ms    39 ms  ti0002c310-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.100.14]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9    39 ms    39 ms    39 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *

og så videre ..

 

Det som er artig er at en kompis som har linje levert av Telenor, kommer seg på:

 

1    51 ms    98 ms   100 ms  speedtouch.lan [10.0.0.138]
2    10 ms     9 ms     9 ms  ti0071a340.ti.telenor.net [146.172.64.xx]
3    10 ms    10 ms     9 ms  ti0007d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.85.141]
4    52 ms    43 ms    43 ms  ti0002c310-so3-3-0.ti.telenor.net [146.172.98.141]
5     *        *        *     Request timed out.
6    42 ms    48 ms    43 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
7    48 ms    60 ms    58 ms  ge0-1.linx.lon.rapidswitch.com [195.66.224.207]
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11    43 ms    43 ms    43 ms  rs01.funcom.com [78.129.174.130]

 

Utdrag fra CanalDigital sine hjemmesider:

 

Feil i området

Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen 05/08 kl. 00:30, men vi tar forbehold om endring av dette.

Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen kl. 16:10.

 

Hvilken nettleverandør har dere andre som opplever feilen?

og i hvilket området er dette?

 

 

Edit: Er det noe galt med nettet dit og? Eller er det bare aoc som ikke vil starte.

 

Nettet funker helt fint, men jeg AoC vil ikke starte :(

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I mitt tilfelle så ser det ut som dette er en routing feil hos Canal Digital eller Telenor - som tydeligvis tar seg av routing videre ut av Canal Digital sitt nett.

 

Tracing route to aoc-eu-control.live.ageofconan.com [78.129.174.130]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
 2     5 ms     5 ms     5 ms  10.201.0.1
 3     5 ms     5 ms     5 ms  195.134.45.209
 4     6 ms     5 ms     5 ms  62.92.249.233
 5    40 ms     5 ms     5 ms  ti0022d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.82.21]
 6     *        *        *     Request timed out.
 7    40 ms    39 ms    39 ms  ti0002c310-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.100.14]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9    39 ms    39 ms    39 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *

og så videre ..

 

Det som er artig er at en kompis som har linje levert av Telenor, kommer seg på:

 

1    51 ms    98 ms   100 ms  speedtouch.lan [10.0.0.138]
2    10 ms     9 ms     9 ms  ti0071a340.ti.telenor.net [146.172.64.xx]
3    10 ms    10 ms     9 ms  ti0007d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.85.141]
4    52 ms    43 ms    43 ms  ti0002c310-so3-3-0.ti.telenor.net [146.172.98.141]
5     *        *        *     Request timed out.
6    42 ms    48 ms    43 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
7    48 ms    60 ms    58 ms  ge0-1.linx.lon.rapidswitch.com [195.66.224.207]
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11    43 ms    43 ms    43 ms  rs01.funcom.com [78.129.174.130]

 

Utdrag fra CanalDigital sine hjemmesider:

 

Feil i området

Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen 05/08 kl. 00:30, men vi tar forbehold om endring av dette.

Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen kl. 16:10.

 

Hvilken nettleverandør har dere andre som opplever feilen?

og i hvilket området er dette?

 

 

Edit: Er det noe galt med nettet dit og? Eller er det bare aoc som ikke vil starte.

 

Nettet funker helt fint, men jeg AoC vil ikke starte :(

ok.

:(

samme her :( !!!!!

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I mitt tilfelle så ser det ut som dette er en routing feil hos Canal Digital eller Telenor - som tydeligvis tar seg av routing videre ut av Canal Digital sitt nett.

 

Tracing route to aoc-eu-control.live.ageofconan.com [78.129.174.130]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
 2     5 ms     5 ms     5 ms  10.201.0.1
 3     5 ms     5 ms     5 ms  195.134.45.209
 4     6 ms     5 ms     5 ms  62.92.249.233
 5    40 ms     5 ms     5 ms  ti0022d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.82.21]
 6     *        *        *     Request timed out.
 7    40 ms    39 ms    39 ms  ti0002c310-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.100.14]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9    39 ms    39 ms    39 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *

og så videre ..

 

Det som er artig er at en kompis som har linje levert av Telenor, kommer seg på:

 

1    51 ms    98 ms   100 ms  speedtouch.lan [10.0.0.138]
2    10 ms     9 ms     9 ms  ti0071a340.ti.telenor.net [146.172.64.xx]
3    10 ms    10 ms     9 ms  ti0007d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.85.141]
4    52 ms    43 ms    43 ms  ti0002c310-so3-3-0.ti.telenor.net [146.172.98.141]
5     *        *        *     Request timed out.
6    42 ms    48 ms    43 ms  ti9002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.38]
7    48 ms    60 ms    58 ms  ge0-1.linx.lon.rapidswitch.com [195.66.224.207]
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11    43 ms    43 ms    43 ms  rs01.funcom.com [78.129.174.130]

 

Utdrag fra CanalDigital sine hjemmesider:

 

Feil i området

Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen 05/08 kl. 00:30, men vi tar forbehold om endring av dette.

Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen kl. 16:10.

 

Hvilken nettleverandør har dere andre som opplever feilen?

og i hvilket området er dette?

 

 

Edit: Er det noe galt med nettet dit og? Eller er det bare aoc som ikke vil starte.

 

Nettet mitt funker finfint, bortsett fra enkelte nettsider som jeg regner med ligger bak samme punkt et eller annet sted på veien. Noen som vet hvor i verden funcom har plassert serverparken sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...