Gå til innhold

[Løst]"Windows har blokkert noen oppstartsprogrammer"


Anbefalte innlegg

Når jeg for snart et år siden kjøpte meg min første PC med Vista som OS fant jeg fort ut at den kanskje var hakket for dårlig til å bære det. Jeg gjorde da flere ting for å optimalisere, og når SP1 kom forsvant siste rest av problemer. En annen ting jeg gjorde for at ting skulle få litt fart på seg var å gå inn i MSconfig og deaktivere alle unødvendige oppstartsprogrammer, og siden den gang har en utrolig irriterende sak oppstått. Det kommer hele tiden opp en advarsel nede på oppgavelinjen om at "Windows har blokkert noen oppstartsprogrammer". Det er jo egentlig ikke et problem, men jeg har begynt å gå litt lei. Er det en måte å få fjernet denne, uten å måtte aktivere alle oppstartsprogrammer?

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du må inn i registeret til pc-en din for og fjerne dem derfra.

 

gå til min datamaskin --> windows mappen --> åpne "regedit"

 

Inni her vil du finne listen over ting som er innstalert i msconfig

jeg har uheldigvis glemt hvor alt ligger så vis du søker på google remove msconfig entries

Fjerne msconfig lister

 

Du kan også prøve crap cleaner for og fjerne entries. Du velger "tools" så startup og der finner du tingene du kanskje leter etter og vil fjerne.

[url=http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Crap cleaner

[/url]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Så dette vil slette oppføringene i MSconfig, i stedet for at de blir blokkert? Eller har jeg misforstått?

De vil slette dem vis du velger det, du kan også velge og blokkere dem bare vis du ønsker det.

 

jeg pleier og blokkere og så slette programmer jeg vet er uviktige som Adobe sine og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...