fototim Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg finner desverre ikke en bedre tittel som ikke blir for klishè. Kanskje det burde fortelle meg noe om bildet? EXIF: 92,5mm - f:8 - 1/20s - 1600 ISO. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Pent bilde. Pene farger. Fin dramatikk i bølgene, men! Det som irriterer meg er spruten til venstre. Den bryter med resten av bølgene, og derfor helheten i bildet (føler jeg, da.) Haddde den ikke vært der, ville bildet blitt mye mer harmonisk. Nå kommer det sikkert snart en eller annen og sier det stikk motsatte. Men det viktigste er jo feedback. Eller hur? Minner meg forresten om leirskoleturen min til Runde. For et helvete det var. Trasking opp og ned i mente, desuten var dette før jeg hadde fatten noen interesse av fotografeirng. Hadde jeg hatt det, ville jeg nok uansett bare tattt bilder av de nyutsprunge 14åringene som svettet forran meg i oppoverbakken. Huff ja. For ett helvete.... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg tror du kunne fått mye mer ut av dette om du hadde flyttet deg litt mot venstre, og fått den store stenen (klippen?) mer mot høyre billedkant. Desverre syns jeg også lyset på forgrunnen blir litt uspennende, slik at det hele blir litt livløst. Jeg er heller ingen fan av spruten. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg er usikker på spruten. Jeg veier for og imot, harmoni mot kontrast. Jeg synes plasseringen av klippen er god, for jeg liker forholdet mellom himmel og fjell slik som det er nå. Derimot synes jeg at den fremste delen av forgrunnen er rotete. Den kan croppes, men da blir komposisjonen kanskje litt trang. Alt i alt så synes jeg det er et godt bilde, men forgrunnen trekker ned inntrykket. Det ser forresten ut som om det er en halo eller CA av noe slag på grensen mellom fjel og himmel. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Spruten blir en liten catch 22, iom at harmoni ofte blir kjedelig, men på en annen side. Den var bare forstyrrende. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Takk til dere alle sammen. Jeg for min del liker den lille ekstra spruten. Men det er meg, jeg liker ofte noe som bryter noe som ellers er harmonisk. Å få steinen mer til høyre var desverre ikke et alternativ anew, i hvert fall ikke uten å risikere å utsette kamera for mer enn det er laget for å tåle. Men jeg ser absolutt poenget ditt. Der ville den blitt en mer naturlig oppfølging av linja i klippene. Men selv så sliter jeg faktisk mer med fargene, føler at jeg ikke har truffet helt enda. Det er lite informasjon i toppen, eksponerte nok litt for mye mot høyre. Så jeg er usikker på om det er mulig å dra det dit jeg vil. Forgrunn? Ser i grunnen poenget der og. Kommer nok til å forsøke litt blurring av den, hvis jeg velger å gjøre noe mer med bildet seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå