Gavekort Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Wee, nå funker bruskjøleren min! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 z0mg! pics or it dint happen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) I know, tapeten min er konge! Den hvite brikka er peltier-elementet, beholderen er en avskåret flaske med en kjøleribbe pressa inn nede i bunnen, og isolert med silikon. Peltieret står på en modifisert cpu-kjøler, og alt blir forsynt av en jumpstarta PSU på 350w. Endret 4. august 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jupp, tror det ligger mot 5 grader i vannet! Peltier fora på 17A (12v) blir ganske heftig kaldt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvor får man tak i noe slikt da? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Dette ser lovende ut, men hva er det egentlig? Kan Du, bob, eller noe andre forklare hva som egentlig skjer her? Fant noe spennende: http://www.hardware.no/artikler/peltier-kjoling/15358 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Peltier er en reaksjon av et negativ lada og et positivt lada metall som forskyver varmen over til den andre siden, og fravær fra varme er kulde, derfor blir det kaldt. Du kan jo rote litt på wikipedia, etter det jeg husker så skal den informasjonen stemme veldig godt. Du kan faktisk også lage elektrisitet ved hjelp av et peltier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå